171783
۲۸ مرداد ۱۳۹۷
شبکه خبری سی‌ان‌ان سند همکاری مرگبار واشنگتن- ریاض را منتشر کرد؛

بمب ساخت امریکا قاتل ۴۰ دانش‌آموز یمنی

بمب ۲۲۷ کیلویی که ۱۰ روز قبل ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان سعودی بر سر دانش‌آموزان یمنی ریخت و ۴۰ کودک ۱۰ تا ۱۳ ساله را روانه گورستان و ده‌ها کودک دیگر را راهی بیمارستان‌ها کرد، ساخت کارخانه اسلحه سازی «لاکهید مارتین»، امریکا بوده است.

به گزارش کودک پرس ، شاید زیدالحمران پدر دو کودک یمنی که در این جنایت به شهادت رسیدند و خانواده‌های دیگر کودکان شهید تا به حال نام این کارخانه اسلحه‌سازی را نشنیده باشند و وقتی در خبرها بخوانند، این سؤال را از خود بپرسند که مگر گناه کودکان آنها و مردم یمن چیست که امریکا و کارخانه‌های بزرگ اسلحه سازی امریکایی با ائتلاف متجاوز عربی هم‌قسم شده و قصد جان‌شان را کرده‌اند.

سایت شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی اختصاصی خبر داد، بمبی که روز 9 آگوست اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی را هدف قرار داد، از نوع بمب‌های لیزری هدایت شونده با وزن 227 کیلوگرم و ساخت کارخانه اسلحه‌سازی لاکهید مارتین بوده است و در سال‌های گذشته مثلاً در اکتبر 2016 و ماه مارس همان سال هم از سوی ائتلاف متجاوز عربی علیه غیرنظامیان یمنی مورد استفاده قرار گرفته بود. در اکتبر 2016 جنگنده‌های متجاوز تحت امر عربستان به یک مراسم عزاداری در یمن حمله کردند  با همین بمب‌های ساخت امریکا 155 غیرنظامی یمنی را به شهادت رساندند. در ماه مارس 2016 نیز به یک بازار حمله کرده و 97 غیرنظامی را با بمب‌های ساخت کارخانه لاکهید مارتین امریکا شهید کردند. این دو اتفاق باعث شد باراک اوباما، رئیس جمهوری وقت امریکا فروش تسلیحات نظامی فوق پیشرفته لیزری و هدایت شونده به عربستان سعودی را ممنوع کند اما عمر این ممنوعیت طولانی نبود و با روی کار آمدن ترامپ، بار دیگر صادرات این تسلیحات از سر گرفته شد.
رقص با شمشیرهای آلوده به خون کودکان یمنی
ترامپ در اردیبهشت سال 96 عربستان را به عنوان نخستین مقصد سفر خارجی خود در کسوت رئیس جمهوری انتخاب کرد و در جریان همین سفر بود که بی توجه به جنایت‌های ائتلاف عربی در یمن و نقض آشکار حقوق بشر، با ملک سلمان، پادشاه عربستان رقص شمشیر کرد و  قرارداد تسلیحاتی 110 میلیارد دلاری امضا کرد. این قرارداد عربستان را که به خاطر طولانی شدن جنگ یمن دچار کمبود تسلیحاتی شده بود، بخوبی تغذیه کرد و علاوه بر این، بر گستاخی دولت ریاض در ادامه دادن بر کودک کشی‌هایش افزود. بمباران اتوبوس دانش‌آموزان یمنی در روز 9 آگوست (10 روز پیش) هم تازه‌ترین و آشکارترین گواه این ادعا است.
حالا در چنین شرایطی که رسانه‌های جهان فریاد می‌زنند بمبی که بر سر کودکان یمنی باریده، ساخت امریکاست و واشنگتن شریک تمام جنایت‌هایی است که در سه سال و چند ماه گذشته در فقیرترین کشور عربی جهان رخ می‌دهد و باید پاسخگوی خون کودکان و غیرنظامیان یمنی باشد، امریکا با ادعاهای واهی از مسئولیت‌هایش شانه خالی می‌کند. به گزارش سی‌ان‌ان، دولت واشنگتن درباره هدف قرار گرفتن اتوبوس حامل کودکان یمنی گفته است، امریکا تصمیم‌گیر اهداف در حملات هوایی این ائتلاف نبوده و تنها تسلیحات نظامی و برخی اطلاعات را در اختیار ائتلاف قرار می‌دهد. این ادعا درست به اندازه سخنان سخنگوی ائتلاف متجاوز در توجیه جنایت اتوبوس دانش‌آموزان، غیرقابل باور است. ترکی بن صالح المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی ادعا کرده بود، حمله به اتوبوس دانش‌آموزان «مشروع» و «قانونی» است زیرا این اتوبوس سپر انسانی حوثی‌ها برای عملیات‌هایشان علیه ائتلاف بود. او همچنین ادعا کرده بود: «ما از استانداردهای بالایی برای زدن اهداف‌مان برخوردار هستیم.» امریکا همچنین در روز 10 آگوست یعنی یک روز پس از کشته شدن دانش‌آموزان یمنی به جای آنکه حمله ائتلاف را محکوم کند، از عربستان (عامل حمله) خواست تحقیقات درباره این اتفاق را برعهده بگیرد.
افکار عمومی جهان نه ادعاهای سخنگوی ائتلاف متجاوز و نه ادعاهای کاخ سفید را باور می‌کند زیرا می‌داند که عربستان سعودی یکی از متحدان کلیدی امریکا در خاورمیانه و بزرگ‌ترین خریدار تسلیحات نظامی امریکا است پس عربستان و متحدان عربی‌اش با بمب‌های ساخت امریکا مردم یمن را می‌کشند و جنگنده‌های ائتلاف با سوخت‌رسان‌های سیار امریکایی سوختگیری می‌کنند تا بی وقفه به حملات‌شان ادامه دهند. در شورای امنیت سازمان ملل نیز به خاطر نفوذ امریکا، تلاش‌ها برای صدور قطعنامه علیه عربستان به بن بست می‌خورد.
چهارشنبه گذشته «لیز گراندی»، مسئول امور انسانی سازمان ملل که برای دیدار با دانش‌آموزان زخمی حمله به اتوبوس به یمن رفته بود، کشتار دانش‌آموزان به دست ائتلاف متجاوز سعودی را «تراژدی» خواند و نتوانست جلوی اشک‌های خود را بگیرد اما نه اشک‌های او و نه سخنان آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل که خواستار آغاز هرچه سریع‌تر تحقیقات درباره کشتار دانش‌آموزان شده، باعث نشد قطعنامه‌ای علیه این کودک‌کشی آشکار صادر شود.
منبع: ایران آنلاین
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار