موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
171718
۲۸ مرداد ۱۳۹۷

آغاز نهمین دوره طرح اسوه با ۵۵ قاری

نهمین دوره از طرح آموزشی-تربیتی قاریان ممتاز نوجوان و جوان قرآن کریم (اُسوه) با حضور ۵۵ قاری آغاز شد.

به گزارش کودک پرس ، نهمین دوره طرح آموزشی-تربیتی قاریان ممتاز نوجوان و جوان قرآن کریم (اُسوه) روز گذشته ۲۶ مردادماه ۹۷ در تهران آغاز شد.

این مراسم با تلاوت قرآن کریم توسط ابوالفضل باقری از استان گیلان آغاز شد. پس از آن، محمدتقی میرزاجانی مدیر طرح اُسوه به ایراد سخنانی پرداخت.

میرزاجانی ضمن خوش  آمدگویی و آرزوی بهره­ برداری حداکثری قاریان از دوره نهم، گفت:در فاصله شش ماه گذشته از دوره هشتم تا دوره اخیر، طرح اُسوه اقدام به جذب قاریان ممتاز نوجوان و تشکیل یک گروه آموزشی جدید به نام “قدر” نموده است که از تاریخ ۱ شهریورماه به گروه های فعلی ملحق خواهد شد.

مدیر طرح اُسوه افزود: تأسیس و راه اندازی طرح اُسوه ویژه حافظان نوجوان کل قرآن در قالب یک گروه با نام “مشکاه” از اقدامات مهم دبیرخانه طرح آموزشی-تربیتی اُسوه به شمار می آید. اولین دوره آموزشی-تربیتی ویژه حافظان عضو پس از اتمام دوره قاریان، از ۷ تا ۱۱ شهریور در محل فعلی برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاوت در محضر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) آن هم در جامع ترین و مهم ترین محفل قرآنی سال در طلیعه ماه رمضان، توفیق بسیار ذی قیمتی است که امسال نصیب ۳ نفر از قاریان عضو طرح اُسوه که هر سه حافظ کل قرآن کریم بوده اند گردید.

میرزاجانی، حضور یک نفر از اعضای طرح اُسوه در مسابقات بین‌المللی کشور امارات در رشته حفظ کل قرآن، کسب ۹ رتبه ممتاز توسط قاریان عضو طرح در مسابقات کشوری دانش آموزی اخیر و به پایان رسیدن سطح متوسطه و ورود به سطح پیشرفته توسط دو گروه آموزشی فجر و شمس را از دیگر توفیقات چند ماه اخیر برشمرد.

وی اظهار کرد: مجموعا حدود ۷۰ قاری و حافظ کل قرآن در دوره اخیر حضور دارند و از کلاس ­های آموزشی در حوزه قرائت و برنامه ­های معرفتی و بصیرتی، اُردوهای تفریحی و ورزشی، محافل اُنس با قرآن، دیدار با علماء و غیره با حضور اساتید برجسته بهره مند می شوند.

در ادامه، حجت الاسلام شهاب الدین غفاری معاون پرورشی طرح، حجج اسلام دکتر شهبازی و مهدی کریمی مشاورین تربیتی طرح، حجت الاسلام رسول خوبروی معاون اجرایی طرح و سید داود سجادی معاون برنامه ریزی و آموزشطرح نیز به تشریح برنامه های حوزه فعالیتی خویش در دوره نُهم پرداختند.

نخستین روز از نهمین دوره طرح اُسوه

در این روز، قاریان عضو و والدین ایشان با مراجعه به ستاد برگزاری دوره نهم، مورد استقبال و پذیرش  توسط مربیان و مسئولین طرح قرار گرفتند.

سپس هر یک از قاریان به تفکیک گروه­ های آموزشی فجر (جوانان)، شمس و نجم (نوجوانان) در مکان های پیش بینی شده مستقر شدند.

پس از آن، اولین کرسی تلاوت اذانگاهی طرح اُسوه با حضور ۲ نفر از قاریان عضو، سبحان قاری و امیرعلی یادگاری در موعد نماز ظهر برقرار شد.

بر اساس پیش ­بینی انجام شده، مراسم افتتاحیه دوره نهم با اجرای ۲ نفر از قاریان عضو، مهدی حیدری به عنوان مجری مراسم  و ابوالفضل باقری به عنوان قاری طلیعه مراسم و تعدادی از مسئولین طرح برگزار شد.

نهمین دوره طرح آموزشی-تربیتی قاریان ممتاز نوجوان و جوان قرآن کریم (اُسوه) تا ۷ شهریورماه ادامه دارد و اعضای گروه قدر (ورودی­های ۹۷) از روز پنج شنبه ۱ شهریور به جمع حاضر ملحق خواهند شد.

گفتنی است اولین دوره طرح آموزشی-تربیتی اُسوه ویژه حافظان نوجوان و ممتاز کل قرآن کریم نیز از تاریخ ۷ شهریور آغاز و تا ۱۱ شهریور ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار