171675
۲۸ مرداد ۱۳۹۷

شکل‌گیری مافیای منفعت گرای در شهر/ استثمار کودکان به عنوان زباله‌گرد

عضو شورای شهر تهران گفت: بازیافت زباله و منابع سرشار اقتصادی ناشی از این طلای کثیف، سبب شده تا ما شاهد شکل‌گیری مافیای منفعت‌گرای کثیفی باشیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی کودک پرس، مجید فراهانی،رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر در  خصوص لزوم توجه به حقوق کودکان کار و افراد بکارگرفته شده توسط پیمانکاران بازیافت تذکر داد.

وی ادامه داد: بازیافت زباله و منابع سرشار اقتصادی ناشی از این طلای کثیف،سبب شده است تا ما شاهد شکل گیری مافیای منفعت گرای کثیفی باشیم که نه فقط محیط زیست شهر را قربانی مطامع و منافع مادی خود می کند،بلکه با بهره کشی و استثمار کودکان کار،اتباع بیگانه و آسیب دیدگان اجتماعی را به عنوان زباله گرد به خدمت می گیرد تا از جمع آوری و بازیافت زباله ها،کیسه ی منافع خود را پر تر کند.

عضو شورای شهر تهران گفت: فقدان نظارت دقیق و واگذاری مجوز جمع آوری زباله به پیمانکارانی که کودکان محروم را که برای نان ناچارند کار کنند سبب شکل گیری مراکز مجاز و غیر مجاز بازیافت زباله در حاشیه مناطق جنوبی تهران شده است و متاسفانه در این مراکز همچون گود محمود آباد و دیگر گودها عده ای از هموطنانمان و اتباع بیگانه در بدترین شرایط زیستی در میان کوهی از زباله هم کار می کنند و هم متاسفانه زندگی!

 

فراهانی افزود:این شرایط زندگی و کار که ناشی از فقر شدید است، متاسفانه با رشوه خواری و باج گیری برخی کارکنان و ماموران فاسد شهرداری تهران تشدید می شود و کودک کار 9 ساله ای که 20 ساعت زباله جمع می کند تا آخر ماه حداقل درآمد را داشته باشد،گاها ناچار می شود تا نیمی از درآمد اندکش را به ماموران فاسد شهرداری باج دهد.

این عضو شورا گفت: ما به عنوان نمایندگان مردم تهران از کودکان کار تا کارگزاران و مدیران می بایست نسبت به کیفیت و شرایط زندگی یکایک شهروندان این شهر مسئولانه برخورد کنیم و در مسیر بهبود کیفیت زندگی در همه محلات شهر و برای همه شهروندان اقدامات لازم را پیگیری کنیم. این کودکان عزیز اگر ژنِ خوب ندارند،اما در انسانیت،مسلمان بودن و حق حیات و تعالی با یکایک ما برابر و برادرند و ما در برابر شرایط آنها مسئولیم. بر همین اساس به‌ عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور،درباره « لزوم توجه به حقوق کودکان کار و افراد بکارگرفته شده توسط پیمانکاران بازیافت» به شهرداری تهران تذکر می دهم.

 

فراهانی افزود: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام جناب افشانی ،شهردار تهران و حسن استفاده از ظرفیت سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران در همکاری با حوزه معاونت خدمات شهری و محیط زیست شاهد توجه به حقوق کودکان کار و بهبود شرایط بکارگیری، محیط کار و زندگی این گروه از شهروندان باشیم.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار