171635
۲۸ مرداد ۱۳۹۷
مدیر آموزش و پرورش دشتی:

درخشش دانش‌آموزان دشتی در جشنواره نوجوان خوارزمی

مدیر آموزش و پرورش دشتی گفت: در جشنواره نوجوان خوارزمی دو دانش‌آموز دشتی حایز مقام اول کشوری شدند.

به گزارش کودک پرس ، احمد طیبیان اظهار داشت: روز گذشته اختتامیه مرحله کشوری مسابقات جشنواره نوجوان خوارزمی در سال تحصیلی ۱۳۹۷- ۱۳۹۶ در شهرستان مشهد برگزار شد.

وی افزود: از اهداف راهبردی  در اجرای جشنواره نوجوان خوارزمی، تقویت بنیه علمی و همچنین افزایش توانمندی دانش آموزان در کسب مهارت های علمی – تحقیقاتی وپژوهشی و همچنین توانایی برقراری ارتباط در زندگی واقعی است.

طیبیان مجرد با بیان اینکه این جشنوراه در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ی، استانی و کشوری برگزار می‌شود افزود: فرایند اجرایی این جشنواره در شش رشته علمی- آموزشی با عناوین پژوهش، دست‌سازه‌ها، زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، فعالیت های آزمایشگاهی و بازارچه های کارآفرینی شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: گروه شهرستان دشتی متشکل از دانش آموزان یاسین قاسمی و علی ابوطالب به نمایندگی از استان بوشهر در رشته پژوهشی جشنواره نوجوان خوارزمی شرکت کردند.

 

طیبیان تصریح کرد: این گروه با ارائه مقاله‌ای در خصوص نانو در رشته پژوهشی جشنواره نوجوان خوارزمی مقام اول را کسب کردند.

دبیر شورای آموزش و پرورش افزود: روند بررسی این طرح ها به این شکل است که در ابتدا طرح‌های جشنواره نوجوان خوارزمی  در آموزش و پرورش  شهرستان ها  بررسی شده و از طرح‌ها دفاع می‌شود.

وی گفت: بر اساس معیارهای جشنواره به دو گروه قابل تقدیر در سطح منطقه و گروه قابل ارائه در سطح استان می‌فرستند سپس در سطح استان بررسی شده و بعضی از طرح‌ها عودت داده می‌شوند.

 

طیبیان افزود: طرح‌های پذیرفته شده پس از دفاع به دو گروه قابل تقدیر در سطح استان (رتبه‌های دو و سه استانی) و قابل ارائه در سطح کشور تقسیم می‌شود. طرح‌های پذیرفته شده جهت کشوری پس از بررسی به دو دسته تقسیم می‌شوند طرح‌هایی که به استان‌ها عودت داده می‌شود تا برای رتبه اول استانی تلاش کنند و طرح‌هایی که قابل دفاع هستند از کل ایران جمع می‌شوند و پس از دفاع این طرح‌ها بررسی شده و به دو گروه برگزیده کشوری (رتبه‌های یک و دو و سه کشوری) و عودت داده شده جهت رتبه اول استانی تقسیم می‌شوند.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار