171337
۲۵ مرداد ۱۳۹۷
در بخش جدیدی انجام می‌شود؛

بخش جدید و جذاب با موضوع قصه‌گویی در جشنواره بین‌‌المللی قصه‌‌گویی+ جزئیات

بیست و یکمین جشنواره بین‌‌المللی قصه‌‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بخش جدیدی را برای مخاطبان خود قرار داده است که در آن قصه‌‌های ۹۰ ثانیه‌ای بخش جدیدی در و روایتی مستندگونه از غم‌ها، شادی‌‌ها و لحظات پندآموز زندگی قصه‌‌گویان است.

به گزارش کودک پرس ،عنوان و محور اصلی جشنواره در همه بخش‌ها و بخش عمومی (قصه 90 ثانیه‌ای) قصه زندگی من (زندگی بهتر، غم و شادی) است.
در این میان روایت قصه از زبان یک راوی، مدت زمان قصه در حداکثر 90 ثانیه، ارسال فیلم در قالب mp4 (حجم 200 تا 400 مگابایت)، تصویربرداری با استفاده از دوربین، موبایل و نظایر آن، برخورداری تصاویر از کیفیت صدای مطلوب و قاب افقی، رعایت پوشش مناسب با محتوای قصه و منطبق با شئونات اسلامی از شرایط شرکت در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون است.
استفاده از نمادهای فرهنگی و ویژگی‌های بومی و سنتی هر استان در تولید فیلم‌های 90 ثانیه‌ای می‌تواند بر غنای فرهنگی آن بیافزاید. علاوه بر داوری و انتخاب آثار برگزیده، قصه‌های برتر در کتاب قصه زندگی من با نام خود قصه‌گو چاپ و آثار برگزیده از طریق رسانه‌های دیداری منتشر می‌شود .

این بخش در عین‌حال می تواند امکان مشارکت تعداد بیشتری از علاقه‌مندان به این هنر را در جشنواره بیست‌ویکم قصه‌گویی فراهم کند. بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان تا 25 شهریور 1397 فرصت دارند در سامانه جشنواره قصه‌گویی به نشانی: http://www.kanoonfest.ir/ ثبت‌نام و آثار خود را ارسال کنند.
جوایز شرکت کنندگان در هر بخش جشنواره شامل برگـزیده اول؛ لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ 30میلیون ریال، برگزیده دوم؛ لوح تقدیر و جایزه نقدی به مـبلغ 20 مـیلیون ریــال و برگزیده سوم؛ لوح تقدیر و جایزه نقدی به مـبلغ 10 میلیون ریـال است. بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون امسال هم‌زمان با شب یلدا برگزار می‌شود. دبیرخانه مرکزی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در تهران، خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع شده است.

***برپایی نمایشگاه تصویرگری‌ نشریه کوشش در موزه کودک
نمایشگاهی از تصویرگری ‌های نشریه سرگرمی آموزشی «کوشش» کودک و خردسال در موزه کودک مرکز آفرینش‌ های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا شد. در این نمایشگاه 50 اثر تصویرگری از نشریه ‌های کوشش کودک و خردسال انتخاب شده و در معرض دید علاقه‌ مندان قرار گرفته است. این آثار از میان تصویرگری ‌های 19 شماره از نشریه کوشش کودک و 4 شماره کوشش خردسال انتخاب شده است.
ندا عظیمی، زهره پریرخ، نیلوفر میرمحمدی، عاطفه ملکی ‌جو، فاطمه رادپور، ثمینه سروقد، پریسا صابرمقدم، لیسا جمیله برجسته، مریم صفری، پرستو حقی و مامک رزمگیر از جمله تصویرگرانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
کوشش نشریه‌ای سرگرمی آموزشی است که از سال 1382 تاکنون به شکل فصل ‌نامه منتشر می ‌شود، در ابتدا ویژه مخاطبان سه گروه سنی (الف، ب، ج) در یک مجله منتشر می ‌شد اما از سال 1387 کوشش خردسال برای گروه سنی (الف) از این مجموعه جدا و به شکل نشریه مستقل انتشار یافت و نشریه کوشش کودک نیز برای مخاطبان رده‌ی سنی (ب وج) تولید شد.

نشریه کوشش تلاش می‌کند به کمک مجموعه ‌ای درهم تنیده از ادبیات، هنرهای تجسمی و مهارت ‌های آموزشی به پرورش اخلاق، خلاقیت و زیبایی‌شناختی کودکان بپردازد و توانایی‌ های حسی و ذهنی آنها را افزایش دهد تا چشم‌اندازی از آینده در برابرشان بگشاید.

تاکنون 35 عنوان برای کودکان و 24 عنوان از این نشریه برای خردسالان منتشر شده و تازه ‌ترین شماره آن نیز در مراحل پایانی انتشار قرار دارد. نمایشگاه تصویرگری‌ نشریه کوشش از 23 مرداد در موزه کودک واقع در مرکز آفرینش ‌های فرهنگی‌ هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران برپا شده و تا پایان سال 1397 برپاست.

***رقابت «دوچ» و «ضربه فنی» کانون با 9 فیلم سینمایی در اصفهان
دوچ و ضربه فنی دو اثر تازه بلند سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با 9 فیلم بلند سینمایی در سی ‌و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم ‌های کودکان و نوجوانان اصفهان رقابت می‌کنند، دو فیلم پویانمایی کانون نیز پیشتر به بخش رقابتی فیلم‌های پویانمایی جشنواره راه یافته بود.
فیلم دوچ به کارگردانی امیر مشهدی عباس و ضربه فنی به کارگردانی غلامرضا رمضانی در بخش فیلم‌های بلند سینمایی و گرگم و گله می‌برم به کارگردانی امیرهوشنگ معین و شب ترسناک لومو اثر ساره شفیعی‌ پور نیز در بخش مسابقه ایران فیلم‌ های کوتاه پویانمایی با دیگر آثار شرکت داده شده در این بخش ‌ها رقابت می ‌کنند.
سی‌ویکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان 8 الی 14 شهریور 97 در شهر اصفهان برگزار می‌ شود.

***شش کتاب کانون در فهرست بیست و پنجمین لاک‌پشت پرنده
شش عنوان از کتاب ‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فهرست بیست و پنجمین لاک‌پشت پرنده (بهار 1396) قرار گرفت. کتاب ذرت‌ها با طراحی و اجرای امین ‌الله دهقانی ‌اشکذری و عکاسی محسن عباسی‌ سرچشمه و ده عدد، ده قصه به نویسندگی و تصویری الناز پورسیستانی هر یک با چهار لاک‌پشت پرنده از جمله کتاب‌ هایی است که در این فهرست معرفی شد.
کتاب‌های دو تا سیب شیرین سروده خاتون حسنی و تصویرگری امیر علایی، فیل کوچولو کجا خوابیدی نوشته میترا مسیحا و تصویرگی سیدحسن موسوی، کلید کلید، دسته کلید نوشته اکرم کشایی و تصویرگری حدیثه قربان، یک روز، یک… نوشته زهره پریرخ و تصویرگری حسن عامه‌کن هر یک سه لاک‌پشت پرنده را در فهرست بیست ‌و پنجم از آن خود کردند.
لاک‌ پشت پرنده فهرستی از کتاب‌های برتر هر فصل، برای کودکان و نوجوانان ایرانی است. این کتاب ‌ها را گروهی از منتقدان، کارشناسان و نویسندگان کودک و نوجوان، با بررسی کتاب‌ های هر فصل، انتخاب می‌کنند.

گروه داوری لاک ‌پشت پرنده را معصومه انصاریان، محمود برآبادی، جعفر توزنده‌ جانی، شکوه حاجی‌ نصرالله، مینا حدادیان، شیوا حریری، شادی خوشکار، فاطمه زمانی، علی ‌اصغر سیدآبادی، گیسو فغفوری، حدیث لزرغلامی، نلی محجوب، مریم محمدخانی، فرمهر منجزی و رویا میرغیاثی تشکیل می‌دهند.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار