171206
۲۴ مرداد ۱۳۹۷
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان:

حوزه کودک مظلوم مانده است/ طرح «کودکان امروز، کارآفرینان فردا» در گلستان اجرا می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان از رسانه‌ها خواست تا در راستای فرهنگسازی به کانون کمک کنند تا نگاه مدیران ارشد استانی به حوزه کودک تغییر کند و گفت: حوزه کودک مظلوم مانده است.

به گزارش کودک پرس ، عبدالرحیم سیفی اظهار کرد: رسانه‌ها نقاط تاریک کانون را ببینند و همانند آئینه عمل کنند تا ما بتوانیم درصدد تقویت این کانون برآئیم.

وی آموزش‌های خلاقانه، ایجاد مهارت و تقویت توانمندی را از مهمترین کارکردهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برشمرد و تصریح کرد: حوزه کودک مظلوم مانده است که باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان بیان کرد: کودکان و نوجوانان در کانون، مهارت خواندن و نوشتن، فن بیان، اعتماد به نفس، دوست‌یابی، کنترل خشم و احترام به بزرگتر را فرا می‌گیرند.

سیفی یکی از کارکردهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در گفت‌وگوی آزاد دانست و گفت: گفت‌وگوی آزاد به بچه‌ها کمک می‌کند که نقد منصفانه داشته باشند و هر جایی اشتباه کنند اعتراف به خطای خود کرده و درصدد رفع آن برآیند.

وی با بیان اینکه مخاطبان کانون را بین سنین 6 الی 18 سال عنوان کرد و افزود: مهمترین عرضه محصولات کانون، کتاب و نمایش فیلم است کودکان و نوجوانان در کانون با فعالیت‌های 42 گانه در حوزه‌های فرهنگی، هنری، علمی و … آشنا شده و استعدادیابی می‌شوند.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان با اشاره به اینکه کودکان در کانون تخصص‌های لازم را کسب می‌کنند، ابراز کرد: آنها بر اساس مهارت‌هایی که فرامی‌گیرند می‌توانند شغل متناسب را برای خود پیدا کنند.

سیفی با بیان اینکه بالغ بر 350 هزار کودک و نوجوان در استان گلستان وجود دارد، گفت: 50 هزار نفر از کودکان و نوجوانان به عضویت کانون درآمدند برای جامعه هدف برنامه‌ریزی کردیم و کسانی که سن عضویت آنها می‌گذرد به عنوان همیار مربی از آنها استفاده می‌کنیم تا در کانون مشغول به فعالیت شوند.

وی با اشاره به اینکه یکسری فعالیت‌های مشارکتی توسط کانون انجام می‌شود، افزود: قرارداد مالی با برخی ادارات امضا کردیم که یکی از آنها با عنوان «کودکان امروز، کارآفرینان فردا» است، کانون این آمادگی را دارد تا سیاست‌های اداراتی که نیاز به فرهنگسازی دارد با تولیدات کانون، فرهنگسازی کنیم.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان؛ تولید فکر، ایده و خلاقیت در کودکان را جزو راهبردهای کانون برشمرد و ابراز کرد: ایده‌های خلاقانه در کانون به صورت زبان هنر، قصه، نمایش پویانمایی و … تولید می‌شود تا در سیاست‌های فرهنگی ادارات مورد استفاده قرار بگیرد تا آنها از ظرفیت کانون بهره‌مند شوند.

سیفی با اشاره به اینکه انتقال پیام به شکل هنرمندانه انجام می‌شود، اظهار کرد: حضور نوجوانان در مقایسه با کودکان در کانون کمرنگ است لذا باید نیازهای امروزی جامعه هدف را مدنظر قرار دهیم توجه به این مهم کمک می‌کند شاهد حضور نوجوانان در کانون باشیم.

 

وی تعداد مراکز کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان را 28 مورد عنوان کرد و گفت: تعداد سه مرکز ثابت در استان گلستان استقرار دارد.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار