170932
۲۳ مرداد ۱۳۹۷

اختلالات کودک مهمترین موضوع سامانه ۱۴۸۰ بهزیستی است

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی قزوین گفت: اختلالات کودک و نوجوان جزو پنج اولویت مهم طرح شده با مشاوران سامانه تلفنی ۱۴۸۰ و یا مشاوره‌های حضوری بهزیستی استان است.

به گزارش کودک پرس ، زهرا غلامرضایی روز دوشنبه در نشست منطقه ای طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی افزود: این موضوع بیانگر اهمیت مسایل گروه سنی کودک و نوجوان در جامعه بوده که خانواده ها دغدغه های جدی در این حوزه دارند.
وی در ادامه، همکاری بین آموزش و پرورش و بهزیستی را در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: سوابق این همکاری در طرح های بهزیستی از جمله روان بهداشت یار مدارس از سال 78 و یا طرح مهارت های زندگی در پایه چهارم و پنجم ابتدایی بسیار روشن بوده و نتایج مثبت آن موجب شده این 2 دستگاه با توسعه همکاری های خود طرح های جدیدتر دیگری را اجرا کنند.
به گفته غلامرضایی، برخلاف گذشته، در سال های اخیر با توجه به اهمیت پیشگیری از آسیب های اجتماعی مساله تربیت به جای آموزش در عرصه نظام تعلیم و تربیت پررنگ تر شده است.

این مسئول اضافه کرد: طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان نیز در ادامه همکاری دستگاه های یاد شده با هدف ارتقای سرمایه اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس ویژه دانش آموزان پایه هشتم اجرا می شود.

 

نشست منطقه ای طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان با حضور نمایندگان استان های زنجان، گیلان، مازندران و گلستان به میزبانی قزوین برگزار شد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار