170918
۲۳ مرداد ۱۳۹۷

اصفهان پایتخت سینمای کودک و نوجوان کشور است

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان گفت: اصفهان بعنوان شهر دوستدار کودک و پایتخت سینمای کودک و نوجوان کشور شناخته می‌شود.

به گزارش کودک پرس ،  سید احد میکاییل‌زاده در نشست هم اندیشی مدیران رسانه با مسئولان جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان افزود: جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در بعضی از دوره ها در اصفهان برگزار نشد اما به اذعان همه کارشناسان و مسئولان، جشنواره هایی که در این استان برگزار شده نسبت به سایر جشنواره ها از کیفیت بهتری برخوردار بوده است.
وی با بیان اینکه بر اساس تفاهمنامه امضاء شده با شهرداری اصفهان، این جشنواره دیگر هیچوقت از این شهر بیرون نخواهد رفت، گفت: اصفهان دیگر فقط لوکیشن(موقعیت) برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان نیست بلکه بعنوان یک شخصیت برای برگزاری این رویداد فرهنگی شناخته می شود.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان با بیان اینکه فیلم های این جشنواره در 31 استان دیگر کشور بازتولید می شود، گفت: امسال 31 استان فیلم های منتخب و مهم بخش ملی و بین المللی این جشنواره را نمایش می دهند.
به گفته وی، در این جشنواره فیلم سازان متعددی از استان اصفهان که توانایی تولید فیلم را دارند آثار خود را در جشنواره ارائه می دهند.
میکائیل زاده با اشاره به گذشت بیش از چهار دهه از سینمای کودک در کشور گفت: سینمای نوین ایران از دل سینمای کودک بوجود آمده است.
وی افزود: امسال کارهای محتوایی جدی تری برای برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در حال انجام است که از سال گذشته شروع شده است.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان گفت: در جشنواره امسال کودکانی از کشورهای همسایه نیز حضور خواهند داشت.
معاون پشتیبانی و برنامه ریزی جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان هم در این نشست گفت: بودجه برگزاری این جشنواره قرار است هر سال تمدید شود.
عزت الله علیزاده با بیان اینکه این جشنواره بعد از این بصورت دائمی در اصفهان برگزار خواهد شد، افزود: نباید فقط از شهرداری بخواهیم که اعتبار برگزاری این جشنواره را تامین کند بلکه سایر صنایع، سازمان ها و نهادهای بخش خصوصی هم باید در برگزاری این رویداد فرهنگی مشارکت داشته باشند و در ساختار سینمایی ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه اصفهان قطب سینمای کودک و نوجوان کشور شناخته می شود، افزود: فیلم سازان کودک و نوجوانی اصفهانی خوبی در این جشنواره حضور دارند که سازمان ها، موسسات و شرکت های استان باید از آنها حمایت کنند.
قائم مقام مدیر اجرایی جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان نیز در این نشست گفت: بیش از 30 سازمان مردم نهاد برای برگزاری این جشنواره با ما همکاری می کنند.

عادل دهدشتی با بیان اینکه چتر این جشنواره نسبت به جشنواره های گذشته بسیار گسترده تر شده است، افزود: در برگزاری این جشنواره از کودکان کار، کودکان افغان، توانخواهان جسمی و حرکتی، کودکان ناشنوا و بیماران خاص هم بعنوان داور استفاده شده است.
دهدشتی گفت: اصفهان تجربه برگزاری رویدادهای بزرگی فرهنگی را دارد که هیچکدام از استان های کشور از این تجارب برخوردار نیستند.
وی با بیان اینکه ستاد برگزاری جشنواره موظف است شرایط حرفه ای تری را برای برگزاری جشنواره مهیا کند، افزود: در حوزه فیلم کودک و نوجوان با اینکه نگاه سرگرمی به موضوع داریم اما می توانیم رفتار حرفه ای تری هم داشته باشیم.

 

سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از 8 تا 14 شهریور 97 در شهر اصفهان برگزار می شود.
قرار است هشت فیلم پویانمایی از هشت کشور در بخش بین الملل سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با یکدیگر رقابت کنند.
پردیس‌های سینمایی چهارباغ، ساحل و سیتی سنتر اصفهان، به نمایش فیلم های سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اختصاص داده شده است.

در این جشنواره قرار است مقام هایی از سازمان بین المللی یونیسف(صندوق کودکان سازمان ملل متحد) و رایزن های فرهنگی کشورهای مختلف نیز حضور داشته باشند.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار