موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
170822
۲۳ مرداد ۱۳۹۷

عرضه «سوغاتی» و «مُهر صدآفرین» در کتابفروشی‌ها

سروده‌های جدید «مهری ماهوتی»، بازتاب نگاهی شاعرانه به زندگی عادی یک کودک ایرانی در قالب دو کتاب «سوغاتی» و «مُهر صدآفرین»، در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

به گزارش کودک پرس ، ماهوتی در این زمینه توضیح داد که این نگاه او به رفتارهایی است که به‌عنوان مثال در آیین‌هایی مانند عزا و عروسی می‌بینیم و همه‌اش ریشه در اعتقادات ملی و مذهبی ما دارد.

او از نذری‌پزان و مزه آن را با همسایه تقسیم کردن، استقبال از مسافر، آینه و قرآن و آب پاشیدن، لذت سلام کردن به دیگران، لذت نماز خواندن و عطرزدن، عاشق امام حسین بودن، و همدلی با بزرگ‌ترها به عنوان محورهای اصلی سروده‌هایش در این دو اثر کودکانه نام برد.

 

 

این شاعر نام‌آشنای کودکان همچنین گفت: دلم می‌خواست از نگاه کودک، با زبان او و متناسب با نیازهایش به این رفتارها نگاه کنم و جذابیت و شیرینی لحظه‌های کودکی را در شعرهایم یک بار دیگر تجربه کنم.

براساس این گزارش دو کتاب «سوغاتی» و «مُهرصدآفرین» با تصاویری از حدیثه قربان جذابیت بیشتری یافته است.

 

 

شاعر در یکی از شعرهای کتاب «مُهر صدآفرین» با عنوان «بوس شیرین» سروده است: «ماه توی آسمونه/ بابام میاد به خونه/ سلام کجاس؟ رو ‌لبهام/ زود می‌دمش به بابام/ سلام و بوس شیرین/ بابام می‌گه آفرین»

یا در شعر «آش» از کتاب «سوغاتی» آمده است: «بَه بَه بَه چه آشی/ توکاسه‌های چینی/مامان اونا رو چیده/ کنار هم تو سینی/ همسایه‌ها می‌آرن/ کاسه‌هاشو برامون/ شاید نبات بذارن/ یا گل تو کاسه‌هامون»

بر همین اساس کتاب «سوغاتی» و «مُهر صدآفرین» هر یک در ۲۴ صفحه رنگی با قیمت ۷ هزار تومان و شمارگان ۲ هزار نسخه منتشر و در قالب کتاب‌های سحر دفتر نشر فرهنگ اسلامی روانه بازار کتاب شده است.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار