170812
۲۳ مرداد ۱۳۹۷
جنبش جهانی دفاع از کودکان اعلام کرد؛

شهادت ۳۷ کودک فلسطینی از ابتدای ۲۰۱۸ تا کنون

جنبش جهانی دفاع از کودکان شاخه فلسطین از به جان باختن ۳۷ کودک فلسطینی طی هفت ماه سپری شده از سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، جنبش جهانی دفاع از کودکان شاخه فلسطین اعلام کرد از ابتدای سال 2018 تا کنون 37 کودک فلسطینی در نوار غزه، قدس و کرانه باختری به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «معا»، این جنبش تأکید کرد نظامیان رژیم صهیونیستی عمدا و به صورت مستقیم کودکان فلسطینی را هدف قرار می‌دهند و طی مدت سپری شده از سال جاری میلادی 13 کودک فلسطینی نیز دچار معلولیت‌های دائم شده‌اند.

جنبش جهانی دفاع از کودکان به عنوان مثال به شهادت نوزاد یک سال و نیمه فلسطینی «بیان ابوخماش» و مادر باردارش طی هفته گذشته اشاره کرد و گفت، بمباران منزل آنها در شرق «دیرالبلح» غزه در حالی صورت گرفته که در خواب بودند.

در بیانیه این جنبش به شهادت « ثائر حلمی مزهر» (14 ساله) از اردوگاه «الدهیشه» در بیت‌لحم نیز پرداخته شده، کسی که در بیست و سوم ژوئیه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست از ناحیه سینه مجروح شد و به شهادت رسید. شاهدان عینی در آن زمان اعلام کردند ثائر هنگام تیراندازی حدود 70 متر از نظامیان دور بوده و هیچ خطری برای آنها به شمار نمی‌رفته است.

 

بر طبق این گزارش،  همچنین در چهاردهم ماه ژوئیه جنگنده‌های صهیونیستی به سمت «امیر النمره» (14 ساله) و « لؤی کحیل» (14 ساله) که در حال بازی در غرب غزه بودند، شلیک کرد و آنها را به شهادت رساند.

 

جنبش جهانی دفاع از کودکان ضمن اشاره به نمونه‌های دیگری از شهادت کودکان فلسطینی به دست نظامیان رژیم صیونیستی، خواستار تحقیقات شفاف و بیطرف در این جنایات شده است.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار