170765
۲۲ مرداد ۱۳۹۷

کلمبیا، چریک‌های ELN را به استفاده از کودک‌سرباز متهم کرد

قضات کلمبیایی برای ۱۶ تن از فرماندهان چریک‌های چپ‌گرای ELN حکم بازداشت صادر و آنها را به استفاده از کودک‌سرباز متهم کردند.

به گزارش کودک پرس ، مذاکرات صلح در این کشور آمریکای لاتین پس از آن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته که این چریک‌ها یک پلیس و چند سرباز را ربودند.

دادستان‌های کلمبیایی می گویند که حکم دستگیری را برای 16 تن از چریک‌های چپگرای “ارتش آزادی بخش ملی” موسوم به “ELN” به اتهام به خدمت گرفتن کودکان در اقدامات تبهکارانه و جنایتکارانه‌ صادر کرده‌اند.

آنها همچنین گفتند که شواهدی دارند مبنی براینکه دستکم 71 کودک هفت تا 17 ساله توسط این گروه به خدمت گرفته شده‌اند و همچنین به این مساله اشاره داشتند که این آمارها می تواند بیشتر هم باشد.

براساس اسناد دادگاهی، این کودکان اقدام به حمل سلاح در جریان رژه‌های نظامی و همچنین نگهبانی از بازداشتیان و ربوده‌شدگان کرده‌اند.

دادستان های کلمبیا در بیانیه‌ای اعلام کردند: این گروه چریکی در عملیات و اقدامات تبهکارانه خود از کودکان و نوجوانان سوء استفاده کرده است.

این حکم در حالی صادر شده که دولت بوگوتا به دنبال تضمین توافق صلح با ELN است اما اقدامات این گروه در ماه گذشته میلادی مذاکرات را از مسیر خود منحرف کرده است.

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار