170752
۲۲ مرداد ۱۳۹۷

بحران کم‌آبی از نگاه کودکان در جشنواره «آب و سیمرغ»

جشنواره «آب و سیمرغ» با محوریت صرفه جویی در مصرف آب از سوی خانه کودک وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، زهرا کاظمی، مدیر خانه کودک در این خصوص اظهار کرد: در دورانی که بحران کم آبی و خشکسالی یکی از مهم‌ترین مسائل و معضلات کشورمان محسوب می‌شود، آشنا کردن کودکان با ارزش و اهمیت آب در زندگی روزمره، معنا و مفهوم صرفه جویی و قواعد و روش‌های آن و همچنین آشنا کردن کودکان با وضعیت کنونی شهر اصفهان از حیث منابع آبی از ضرورت‌های بسیار قابل توجه محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: این جشنواره در راستای پویشی که از سوی شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام شده در هفته نخست شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود.
وی گفت: مسئله آب و صرفه جویی در آن همواره یکی از دغدغه‌های اصلی برای آموزش به کودکان بوده که اینک در قالب برگزاری جشنواره هنری «آب و سیمرغ» به آن پرداخته خواهد شد.

کاظمی درخصوص نحوه برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره «آب و سیمرغ» ویژه رده سنی کودکان ۶ تا ۱۲ سال بر محور موضوعاتی همچون روش‌های صرفه جویی در مصرف آب، اهمیت آب در زندگی روزمره، کودک و صرفه جویی در آب، اصفهان، آب، خشکسالی و رویای من و بازیافت آب برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: کودکان می‌توانند مسائل مختلف مرتبط با معضل کم آبی همچون قطعی آب، آب آلوده و مهم تر از آن خشک شدن رودخانه زاینده رود و اخبار مربوط به آن را که معمولا در طول روز با آن مواجه شده اند، در قالب سه رشته هنری داستان نویسی، عکاسی و نقاشی برای ما ارسال کنند.

مدیر خانه کودک تصریح کرد: این آثار پس از دریافت، توسط کارگروه‌های مختلف هر رشته بررسی و داوری شده و سپس آثار برتر انتخاب و اعلام می‌گردد. همچنین هر کارگروه با حضور چندین نفر از کودکان تشکیل می‌شود تا داوری آثار از نگاه خود کودکان انجام شده و نگاه بزرگسالانه و سلیقه‌ای در آن اعمال نشود.
وی تصریح کرد: پس از انجام مراحل داوری، آثار هنری برتر در هر سه رشته مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفته و سپس نمایشگاهی از این آثار در چهار محور مهم شهر شامل چهارباغ، میدان نقش جهان، میدان جلفا و سیتی سنتر برگزار می‌شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: کودکان عزیز اصفهانی فرصت دارند آثارشان را تا ۲۵ مردادماه سال جاری به محل دبیرخانه جشنواره «آب و سیمرغ» ارسال کنند.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار