170742
۲۲ مرداد ۱۳۹۷

۷۰۰۰ کتابخوان از آذربایجان غربی در جشنواره رضوی شرکت کردند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: بیش از هفت هزار کودک، نوجوان و بزرگسال از این استان با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و سبک زندگی اهل بیت(علیهم‌السلام) و امام رضا(علیه‌السلام) در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

به گزارش کودک پرس ، علی فیروز افزود: یکهزار و 935 برگه نقاشی کودک، پنج هزار و 41 برگه مکتوب بزرگسال، جوان و نوجوان و 270 برگه خانوادگی از این استان جمع‌آوری شده است.
وی افزود: این جشنواره از 25 اردیبهشت سال جاری آغاز و پس از تمدید تا 10 مرداد سال جاری در بخش های مکتوب و الکترونیکی برای همه گروه های سنی برگزار شد.

وی اضافه کرد: کتاب‌های مهمان خراسان اثر سعید بیابانکی، مژده گل نوشته محمود پوروهاب برای رده سنی کودک، مسافر هشتم با موضوع امام رضا (علیه‌السلام) و کاش تو را می‌دیدم با موضوع حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) نوشته مژگان شیخی برای رده سنی نوجوان به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده بود.

وی ادامه داد: کتاب‌های ماه هشتم اثر مهدی غلامعلی و ‘مهر ولایت در آسمان ایران’ اثر آیت‌الله کریمی جهرمی با موضوع امام رضا (علیه‌السلام) و کتاب ‘به سپیدی یک رویا’ اثر فاطمه سلیمانی با موضوع حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) منابع بخش جوان و بزرگسال این جشنواره بود.
به گزارش ایرنا هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان جنبشی فرهنگی علاوه بر ترغیب اقشار مختلف مردمی به مطالعه، فرصتی طلایی برای شاداب سازی معنوی کتابخانه ها و ترویج سبک زندگی اسلامی با محوریت کتاب به شمار می رود.

این جشنواره قشر کودک، نوجوان و جوان را با کتاب آشتی می دهد و زمینه آشنایی این جامعه هدف با سیره و فرهنگ اهل بیت (علیهم‌السلام) و به ویژه سبک زندگی رضوی را فراهم می کند.

فراخوان این جشنواره اواخر خرداد امسال در رده های سنی کودک / چهار تا 11 سال/، نوجوان /11 تا 17 سال/، جوان و بزرگسال و همچنین بخش خانوادگی در آذربایجان غربی منتشر شده بود؛ اختتامیه این جشنواره نیز در ایام دهه ولایت /دهه اول شهریور/ با حضور افراد و خانواده‌های برگزیده در سطح ملی برگزار می شود.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار