170735
۲۲ مرداد ۱۳۹۷

۲۰ کودک استان مرکزی متقاضی کاشت حلزون هستند

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۲۰ کودک زیر پنج سال در این استان برای انجام عمل جراحی کاشت حلزون گوش متقاضی هستند.

به گزارش کودک پرس ، «امیرحجت نوروزی» افزود: افراد متقاضی کاشت حلزون در این استان با تشخیص پزشکان چهار بیمارستان تهران و یک بیمارستان در همدان برای انجام عمل شناسایی می شوند.
وی اظهار داشت: هیچ معلول کم شنوا و یا بی شنوایی در این استان در نوبت کاشت حلزون قرار ندارد و خدمات در این حوزه به روز است.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: جراحی کاشت حلزون 300 تا 400 میلیون ریال هزینه دارد که 30 میلیون ریال آن را بهزیستی و 30 میلیون را خانواده معلول به حساب خیریه واریز می کنند و تمام هزینه عمل توسط خیریه پرداخت می شود.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: چهار معلول در سال جاری با عمل جراحی کاشت حلزون گوش و با کمک هزینه 60 میلیون ریالی بهزیستی استان، شنوایی خود را به دست آوردند.

نوروزی افزود: 780 میلیون ریال کمک هزینه کاشت حلزون گوش برای عمل جراحی 13 معلول تحت پوشش در سال گذشته توسط بهزیستی استان مرکزی پرداخت شد.

وی اظهار داشت: زمان طلایی برای انجام جراحی کاشت حلزون برای کودکان زیر پنج سال است و در سنین بیش از پنج سال علاوه بر هزینه بالا ، عمل جراحی به سختی امکان پذیر است.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: از میان هر یکهزار تولد، یک نوزاد با ناشنوایی کامل و سه نوزاد با کم شنوایی شدید به دنیا می آیند.

نوروزی افزود: کودکان ناشنوای عمیق تحت حمایت بهزیستی استان مرکزی سمعک دریافت می کنند و از خدمات آموزشی در سه مرکز بهزیستی بهره مند می شوند.

65 هزار توانجو از خدمات بهزیستی استان مرکزی بهره مند می شوند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار