170719
۲۲ مرداد ۱۳۹۷

دختر نوجوان مهری! تنها رتبه تک رقمی آزمون سراسری ۹۷ در استان فارس

نام سیده زهرا موسوی دختر نوجوان فرماندار شهرستان مهر با کسب رتبه ۹ آزمون سراسری در گروه آزمایشی هنر، به عنوان تنها رتبه تک رقمی استان فارس این روزا در محافل علمی و رسانه ای استان پیچیده است، در ادامه گفت و گوی این دختر با استعداد مهری را می‌خوانیم.

به گزارش کودک پرس ، کنکور سراسری امسال در گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، هنر، علوم تجربی و زبان‌های خارجی به ترتیب در صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه، در ۳۷۵ شهرستان و ۴۷۹ حوزه امتحانی و ۲۲ کشور خارجی و ۲۵ حوزه امتحانی خارج از کشور با حضور یک میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۵ نفر برگزار شد که از این تعداد ۵۹۹ هزار و ۳۱۳ نفر زن و ۴۱۲ هزار و ۵۱۲ نفر مرد بودند.

استان فارس امسال در ده نفر برتر گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان‌های خارجی رتبه تک رقمی نداشت اما در گروه آزمایشی هنر سیده زهرا موسوی از شیراز موفق به کسب رتبه تک رقمی شده است که در ادامه گفت‌وگو با این دانش‌آموز موفق که سال ۹۵ نیز مقام برگزیده کشوری جشنواره سراسری جوان خوارزمی را در رشته انیمیشن کسب کرده آورده می‌شود.

 

لطفا خودتان را معرفی کنید

سیده زهرا موسوی ۱۷ ساله ساکن شیراز هستم که امسال در کنکور سراسری هنر شرکت و رتبه ۹ کشور را کسب کردم.

 

فکر می‌کردید که رتبه تک رقمی در کنکور کسب کنید؟

برای کنکور امسال پیش‌بینی رتبه خوب داشتم و با توجه به تلاشی کرده بودم، احساس می‌کردم توانایی لازم برای کسب رتبه تک رقمی را دارم البته همین جا لازم است از خانواده‌ام تشکر می‌کنم که شرایط و فضایی محیا کردند تا بتوانم بدون دغدغه و کمترین استرس درس بخوانم.

 

روزانه چقدر مطالعه می‌کردید؟

درس خواندن من متغییر بود، برای اینکه از زمانم بهتر استفاده کنم، به صورت غیرحضوری پیش دانشگاهی را خواندم. برخی روزها زمان بیشتری می‌گذاشتم اما به طور میانگین روزانه بین ۶ تا ۷ ساعت درس می‌خواندم البته از عید نوروز به بعد سعی کردم میزان مطالعه و کیفیت آن را بیشتر کنم.

به نظر من هدفمند درس خواندن خیلی مهم‌تر از زمان بیشتر گذاشتن و درس خواندن است، حتما لزومی ندارد زمان زیادی برای درس خواندن گذاشت، مهم این است که منابع را مفید و اصولی خواند. من از همان ابتدا تمام سعی خود را داشتم تا به اهدافم برسم و بر همین اساس نیز کتاب‌های غیردرسی مرتبط به هنر را هم در کنار کتاب‌های درسی مطالعه می‌کردم.

چه عاملی در موفقیت شما تاثیرگذار بود؟

ما ۱۲ سال درس خواندیم و در این ۱۲ سال خیلی تجربه به دست آوردیم که خیلی از این تجربیات به ما کمک می‌کرد به همین دلیل من می‌دانستم که مشورت در موفقیت من خیلی تأثیرگذار است و به این خاطر برای برنامه‌ریزی بهتر با پدر و مادر، معلمان مدرسه و در سال آخر هم با مشاوران آموزشگاه مشورت می‌کردم. جا دارد همین جا از معلمان و مشاورانم به خصوص دکتر هادی مشفق، شقایق بهروزی و فاطمه محمدی تشکر کنم که قطعا در این موفقیت سهم داشتند و همیشه دلسوزانه پاسخگوی سوالاتم بودند.

 

در طول زمانی که خود را برای کنکور آماده می‌کردید در فضای مجازی فعالیت داشتید؟

من از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کردم اما کاملا به صورت کنترل شده این کار را انجام می‌دادم. زمان‌هایی بود که برای اینکه مطالب درسی کنکور هنر را بیشتر درک کنم از آن استفاده می‌کردم اما در مجموع بعد از عید سعی کردم زمان بیشتری را برای درس خواندن بگذارم و کاملا شبکه‌های اجتماعی را کنار گذاشتم. قطعاً استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی برای کسانی که می‌خواهند در کنکور موفق شوند مؤثر خواهد بود.

 

قصد دارید در چه رشته‌ای ادامه تحصیل دهید؟

انتخاب اول من رشته نقاشی دانشگاه هنر و یا پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران است.

 

توصیه‌ات برای کسانی که امسال موفق به قبولی در کنکور نشده‌اند و یا سال آینده می‌خواهند در کنکور شرکت کنند چیست؟

به نظرم کسانی که می‌خواهند در کنکور سراسری هنر سال ۹۸ شرکت کنند، از همین تابستان شروع کنند، در طول درس خواندن روحیه خود را از دست ندهند و خود را با فضای مجازی سرگرم نکنند.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار