170699
۲۲ مرداد ۱۳۹۷
مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد:

اعزام نوجوانان به گرجستان هیچ‌گونه مجوز ورزشی نداشته است/ ۷۰ سانتیمتر، سرانه ورزشی استان یزد

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اتفاق ناگوار درگذشته دو نوجوان یزد در گرجستان گفت: اعزام نوجوانان به گرجستان بدون هیچ گونه مجوز ورزشی بوده است.

به گزارش کودک پرس ، مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: جایگاه ورزش امروز با همکاری رسانه ها رو به بهبودی است و امیدواریم این ارتباط باعث گسترش روز افزن ورزش در جامعه شود.

وی افزود: در سه ماهه گذشته ما 27 درصد رشد ورزشکاران سازمان یافته نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم که این نشان از فعالیت های این اداره کل و بخش های مرتبط است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد: در کنار آن نیز ورزش های همگانی داریم که هر روز و هر هفته با استقبال گسترده روبرو شده است و در تمامی بخش ها شاهد این ورزش ها هستیم و بارزترین ورزش آن نیز پنجشنبه های بدون خودرو است.

شریعتی تصریح کرد: در حوزه ورزش در چهار ماه گذشته حدود 57 نفر از آقایان و هشت نفر از بانوان به تیم ملی دعوت شدند و 25 مسابقه قهرمانی کشور و 11 میزبانی مسابقات قهرمانی کشور و یک مسابقات بین المللی و همچنین 13 اعزام به مسابقات بین المللی داشتیم.

وی گفت: در این 4 ماه تعداد هفت مقام در والیبال، فوتبال ساحلی، تکواندو و .. کسب کردیم که بارزترین آن والیبال خاتم اردکان بود که قهرمانی باشگاه های آسیا را به خود اختصاص داد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد بیان کرد:در سطح استان تعداد زیادی متقاضی زیادی در مدارس والیبال هستیم که این را با حضور والیبال خاتم اردکان بیشتر شاهد هستیم.

شریعتی گفت: دعوت در بازی های آسیایی و پاراآسیایی در استان یزد به این میزان سابقه نداشته است که امسال ما شاهد این حضور هستیم که باید این ورزشکاران را به جامعه معرفی کنیم.

وی افزود:در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب قرار داریم که از ابتدای سال سعی کرده ایم که 40 پروژه به پروژه های ورزشی استان اضافه کنیم که قطعا این امر باعث گسترش روز افزون ورزش در سطح استان می شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد: از این تعداد پروژه 60 درصد آن با همکاری بخش خصوصی و دهیاری ها و فرمانداری ها است و مابقی دولتی است.

شریعتی گفت: بیش از 55 خانه ورزش روستایی در سال جاری به بهره برداری می رسد که خدمات آن نیز در رشته های مختلف است که امید داریم بعد از راه اندازی بتواند تاثیر بسزایی در روستاها داشته باشد.

وی افزود:در هفته دولت 21 پروژه زمین چمن مصنوعی و پروژه های کوچک به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد گفت:بیش از 242 مکان ورزش در سراسر استان داریم که کمتر از 50 مکان آن سند دارد که با تلاش های صورت گرفته سعی داریم تا این طرح  ها را سند دار کنیم.

وی افزود: در استان نزدیک به 70 سانتی متر سرانه ورزشی است که باید به یک متر برسانیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد: توزیع نامناسب فضاهای ورزشی به عنوان یکی از مشکلات در شهر یزد است که سعی کرده ایم تا مکان های مناسب را برای این امر آماده سازی کرده و پروژه ها را اجرا کنیم.

شریعتی تصریح کرد: ایجاد زمین چمن مصنوعی با استاندارد از جمله اقدامات ما است که در محله رحمت آباد یزد با تامین اعتبار تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی گفت: هفته ازدواج نیز از جمله اقدامات ما است که با همکاری مسئولان و دستگاه های مرتبط ما شاهد این برنامه ها خواهیم بود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد بیان کرد:سند راهبردی به عنوان عامل موفقیت در جامعه است و اگر ما به موفقیت نرسیدیم به دلیل نداشتن سند و راهبردی نبودن آن است که ما از ابتدا سعی کرده ایم تا آن را دنبال کنیم و از خصوصیات بارز آن از پایین به بالا بودن آن و همچنین کاربردی بودن آن است.

شریعتی گفت:ما در بحث آموزش جز سه استان برتر کشور هستیم و سعی داریم در تمامی رشته های ورزشی و بخش های مختلف استان برنامه تعریف کنیم.

وی افزود:برای تنظیم سند چشم اندازی ورزشی استان یزد بیش از 4 هزار نفر ساعت اسناد بالا دستی مطالعه شده و از افراد مختلف از جمله مدیران قبلی استفاده شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد:در ورزش کردن ما معتقدیم که باید بیمه ورزشی را جدی بگیرند زیرا با اطمینان بیشتر این امر صورت می گیرد.

شریعتی گفت:در چهار ماهه گذشته بیش از یک هزار و 800 مورد بازدید از باشگاه های استان داشتیم که مشکلات و تخلفات را بررسی می کنند.

وی افزود:ما در حد اعتبارات خود بیش از 5 تا 10 برابر بودجه هیات های ورزشی را افزایش داده ایم ولی هیات های ورزشی نیز باید بتوانند جذب اسپانسر داشته باشند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد همچنین با اشاره به اتفاق ناگوارد درگذشت 2 نوجوان یزد در گرجستان گفت: دادستان در حال پیگیری از اعزام است که اگر مربوط با مدرسه فوتبال باشد به شدت برخورد می کنیم و اکنون نیز فعالیت باشگاه در حال تعلیق است تا تکلیف مشخص شود.

شریعتی ادامه داد: مجاز یا غیر مجاز بودن سفر بر عهده ما نیست اما اگر ورزشی باشد از نظر ما غیر قانونی است ولی در حال پیگیری هستیم تا تکلیف آن مشخص شود.

وی افزود: با توجه به اطلاعات به دست آمده تاکنون هیچ اتفاق ورزشی در این برنامه نیافتاده است و اصلا این برنامه ورزشی نبوده است.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار