170404
۲۱ مرداد ۱۳۹۷
معاون سیاسی استاندار همدان:

مهدهای كودک بدون متخصص حق ثبت نام ۶ ساله‌ها را ندارند

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با اشاره به نقاط ضعف استان در بحث آموزش پیش دبستانی گفت: مهدهای کودک حق ثبت نام ۶ ساله‌ها را ندارند مگر کل فرایند ثبت نام و آموزش زیر نظر آموزش و پرورش و با بکارگیری متخصص کودک باشد.

به گزارش کودک پرس ، سید سعید شاهرخی در شورای آموزش و پرورش استان با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: آموزش و پرورش بنابر برنامه مدونی که از ماه‌ها قبل آغاز کرده و ساماندهی فضا و نیروی انسانی در برگزاری باشکوه مراسم آغاز تحصیلی جدید موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: ما خوشحالیم که استان همدان میزبان المپیاد ورزشی دانش آموزان سراسر کشور است و باید برنامه‌ریزی شود که در سال آتی رتبه کسب کنیم.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان متذکر شد: طرح «نماد» که مورد توجه شورای اجتماعی کشور قرار گرفته طی چند مرحله مدنظر است و در این زمینه دستگاه‌های حمایتی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همراهی داشتند اما آموزش و پرورش باید در این زمینه از دستگاه‌های مسؤول طرح، مطالبه‌گری کند.

 

وی متذکر شد: در جلسات مکرر تاکید کردیم که سرمایه اصلی ما دانش‌آموزان هستند و آنچه با طرح‌هایی از قبیل «نماد» در حوزه مقابله با آسیب‌ها بکاریم خیلی زود برداشت خواهیم کرد.

شاهرخی ابراز داشت: وضعیت استان در حوزه آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان باید بهتر از این باشد که هست و نگاه ما باید به این باشد که اگر دبستان پایه اصلی است مورد توجه قرار گیرد و عقب ماندگی موجود جبران شده به میانگین کشور برسیم و در این راستا باید آموزش تبلیغی برای اولیا داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: رسانه‌ها اهمیت و نقش کلاس‌های پیش‌دبستانی را تشریح کنند و امکانات را در مناطق محروم پای کار آورده و فضای لازم را ایجاد کنند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان بیان کرد: در مورد اجازه فعالیت به بخش خصوصی در بحث پیش‌دبستانی و بهره‌مندی از همکاری دستگاه‌هایی مانند بهزیستی همه مطابق قانون حرکت کنند و باید از آموزش و پرورش برای پیش‌دبستانی مجوز بگیرند و در مهدها 6 ساله را ثبت نام نکنند مگر با استخدام کادر متخصص.

ودر این جلسه طرح نماد «نظام مراقبت اجتماعی» از دانش آموزان و شناسایی دانش آموزان آسیب دیده و ارائه آموزش و غربالگری 6 آسیب مهم شامل اعتیاد، خودکشی و مسائل جنسی مورد بحث قرار گرفت و عنوان شد 2 هزار و 500 دانش‌آموز از اموزش لازم بهره‌مند شده و غربالگری شدند.

بکارگیری مربیان متخصص کودک با تحصیلات مرتبط در مهدکودک و پیش دبستانی‌ها دیگر موردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

در این جلسه همچنین بیان شد با توجه به الزامات جدید از نظر نیروی انسانی افزایش نسبت معلم به دانش آموز را در سال تحصیلی آتی شاهد خواهیم بود که تراکم در ثبت نام‌های باقیمانده را پی خواهد داشت و بار آن بر مدارس غیرحاشیه‌ای و مورد اقبال خواهد بود که در این زمینه توصیه شد از توان دولت و خیران مدرسه‌ساز برای ساخت مدرسه در حاشیه بهره برده شده و در صورت نیاز مازاد نیروهای اداری به بخش آموزش فرستاده شوند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار