170244
۲۰ مرداد ۱۳۹۷
با اهدای اعضای نوجوان مرگ مغزی؛

اهدای زندگی به ۵ بیمار نیازمند به عضو در مشهد

با اهدای ۵ عضو نوجوان مرگ مغزی، ۵ بیمار نیازمند به عضو در مشهد حیات دوباره یافتند.

به گزارش کودک پرس ، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دراهدای زندگی به 5 بیمار نیازمند به عضو در مشهد هفتصدو هشتاد و هفتمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزي در مرکز پیوند اعضای منتصریه این دانشگاه، پنج عضو علی بهرامی 17 ساله به پنج بیمار نیازمند به عضو به طور رایگان اهدا و پیوند شد.

دکتر ابراهیم خالقی افزود:کلیه های زنده یاد علی بهرامی به دو بیمارآقا، 27ساله و 32 ساله ساکن مشهد که سالها از نارسایی کلیه رنج می بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.

وی گفت: قرنیه های مرحوم علی بهرامی نیز برای پیوند به بیمارستان خاتم الانبیاء(صلی‌الله علیه و آله و سلم) و قسمتي از پوست این مرحوم نیز به بخش سوختگي بيمارستان امام رضا (علیه‌السلام) برای پيوند ارسال شد.

 

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مرحوم علی بهرامی از بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد؛ به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد و پس از انجام مراحل تأييد مرگ مغزي و رضايت خانواده در بيمارستان منتصریه تحت عمل جراحي اهدای عضو قرار گرفت.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار