موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
170028
۱۸ مرداد ۱۳۹۷
دبیر علمی جایزه کتاب سال؛

نوشتن برای کودک و نوجوان دشوار است

دبیر علمی جایزه کتاب سال گفت: برخی فکر می‌کنند برای کو‌دکان و نوجوان اثر نوشت باید سطحی باشد در حالی که این امر اشتباه است، نوشتن برای این گروه سنی خیلی دشوار است.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام محمد مهدوی راد در مراسم رونمایی از مجله قرآنی شبنم افزود:​ این اثر سعی کرده است که براساس آگاهی های گسترده برخلاف جریان ضد حق گسترده ترین تلاش خود را انجام دهد.
وی ادامه داد:​ امروز فضای مجازی و رسانه ها باید با زبانی که مخاطب آن‌ را درک می کند انتشار پیام کند، متأسفانه ما در دو بخش غفلت داریم، ابتدا برای مخاطب متوسط الحال کار فکری تولید نمی کنیم و این در فضای حقیقی و مجازی هم فرقی ندارد.

دبیر علمی جایزه کتاب سال ادامه داد:​ نویسنده کتاب های گروه سنی کودک و نوجوان باید به نحوی عمل کنند که از همین سن کودکان و نوجوانان به سمت خدا هدایت شوند.
وی افزود: مجله قرآنی شبنم باید با زبان خود کاری کند که از آغاز یک کودک بداند هستی چیست و باید کجا را نگاه کند.

همچنین نیکنام حسینی پور مدیر عامل خانه کتاب با اشاره به اینکه سیاست های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم افزایی در معاونت های مختلف وزارت ارشاد و دستگاه های فرهنگی بوده است گفت: ما با معاونت های زیادی ارتباط داریم، هم افزایی ما با معاونت قرآن و عترت یکی از اقدامات ما در چارچوب این سیاست بوده است، به همین منظور مجله شبنم در این تعامل شکل گرفت.

وی افزود:​ در بخش نشریات و فصل نامه ها، تعدادی آثار کودک و نوجوان داشته ایم اما با این وجود در این بخش هر چقدر کار کنیم کم است، امروز بچه های ما بیشتر اطلاعات خود را از تلفن همراه می گیرند و اگر ما کودکان خود را هدایت نکنیم دیگران بر آنها نفوذ می کنند.
حسینی پور گفت: کتاب های دینی ما تصویرگری و کارهای زیبا سازی ندارد اما در مجله شبنم این اتفاق به خوبی انجام شده است و خوب است که با انجمن تصویرگران ارتباط بیشتری داشته باشیم زیرا اثرات تصویری در انتقال پیام بسیار مؤثر است.

ماهنامه قرآنی، ادبی و هنری شبنم برای کودکان ۷ تا ۱۱ سال نوشته و در 2 شماره منتشر شده است.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار