موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
170025
۱۸ مرداد ۱۳۹۷
رئیس هیات نظارت بر اجرای ضوابط نشر:

تفکرات ضد فطرت انسانی، متمرکز بر حوزه کودک هستند

رئیس هیات نظارت بر اجرای ضوابط نشر، توجه به حوزه کودک و نوجوان را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: جریان فکری ضد حق و فطرت انسان، گسترده‌ترین تلاش‌های خود را در حوزه کودک به‌ کار گرفته است.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام محمدعلی مهدوی‌راد در آئین رونمایی از نشریه قرآنی، ادبی و هنری «شبنم» افزود: حق‌مداران باید از همان مسیری که گمراه‌آفرینان گمراهی را نشر می‌دهند، حق و ارزش‌ها را منتشر کنند و این امر می‌تواند از طریق کتاب، مجله یا صفحات مجازی و با زبان مناسب برای مخاطب انجام شود.
دبیر علمی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، تولید نکردن متوسط محتوای حقیقی و مجازی برای مخاطبان و تولید کم محتوای فاخر برای کودک با زبان و محتوای قابل فهم را به عنوان دو حوزه و بخش کم کارکرد در کشور عنوان کرد که مورد غفلت قرار گرفته است و نیاز به تلاش بیشتر در این بخش ها حس می شود.

مهدوی راد در ادامه با اشاره به بیانی از امام صادق (علیه‌السلام) مبنی براینکه «به نونهالان و نوجوانان خود بپردازید، قبل از اینکه جریان انحرافی و فکری به آن‌ها برسند»، تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند برای کودک، نوجوان و جوان نوشتن، یعنی بی اهمیت و بی‌سوادانه نوشتن در حالی که در این حوزه ضمن حفظ استواری متن باید مطلب به‌ گونه‌ای باشد که برای مخاطب این حوزه قابل فهم و درک باشد.

به گفته وی داستان‌ نویسان و اهالی قلم باید اصل توجه به کار اساسی و با زبان خاص مخاطب ویژه کودک و نوجوان را همواره مورد توجه و اهتمام قرار دهند.
رئیس هیات نظارت بر اجرای ضوابط نشر، درب خش دیگری از سخنان خود به سیر حرکت انبیاء و پیامبران اشاره کرد و افزود: حرکت انبیاء ابتدا حرکت آیه‌ای بعد تزکیه‌ای و در ادامه تعلیمی بود و برآیند همه اینها، حرکت حکمتی بوده است.

وی اضافه کرد: حرکت آیه‌ای به این معنی‌ است که باید ابتدا مسیر را مانند یک فلش به انسان نشان دهند، یعنی با داستان، قلم و نقاشی کاری کنند که کودک از همین حالا احساس کند که باید فقط به خدا نگاه کند و در ادامه می‌توان بایدها و نبایدها را مطرح کرد. اولین کار پیامبر این است که نگاه انسان را از خاک به افلاک می‌کشاند.
دبیر علمی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران،‌ با اشاره به اهداف و ایده تولید و انتشار نشریه قرآنی، ادبی و هنری شبنم،که برای گروه سنی کودکان در نظر گرفته شده است، اظهارداشت: درون ‌مایه این نشریه نیز باید با زبان کودک محتوا ارائه کند که کودک از همان ابتدا بداند که باید به کجا نگاه کند و در ادامه باید ارزش‌ها را به او تعلیم دهد.

مهدوی راد در ادامه، تولید این نشریه را کار بسیار ارزشمندی دانست و گفت: معتقد هستم اگر10 برابر یک کتاب دانشجویی هم برای حوزه کودک سرمایه‌گذاری شود، باز هم کم و جای کار بیشتر دارد.
رئیس هیات نظارت بر اجرای ضوابط نشر تاکید کرد: کار صحیح و جامع با اطلاعات کامل برای کودک و نوجوان، ارزش‌ها را در ذهن و جان آنها برای همیشه حک و ماندگار خواهد کرد.

آئین رونمایی از نشریه قرآنی، ادبی و هنری «شبنم» ویژه کودکان، با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن وعترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه خانه‌ کتاب، حجت‌الاسلام محمدعلی خسروی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و جمعی از مدیران قرآنی و اصحاب رسانه در سرای اهل‌ قلم خانه کتاب برگزار شد.
نخستین ماهنامه قرآنی، ادبی وهنری « شبنم» به مدیرمسئولی عبدالهادی فقهی زاده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صاحب امتیازی نیکنام‌ حسینی پور مدیر عامل خانه کتاب و سردبیری هاجر قدمی جویباری منتشر شد و به خانواده نشریات کشور پیوست.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار