موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
169962
۱۷ مرداد ۱۳۹۷
سید مصطفی آذرکیش خبر داد؛

آمار رو به رشد تحصیل دانش‌آموزان در رشته‌های کار و دانش

سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش‌‌های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش از افزایش جمعیت ۵۰هزار نفری دانش‌آموزان در رشته‌های کار و دانش نسبت به سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، سید مصطفی آذرکیش در حاشیه مراسم پایانی ‘نخستین باشگاه کارآفرینی و کارآفرینان نوجوان خراسان رضوی’ در مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفت هزار و یکصد هنرستان در کشور وجود دارد که از این تعداد چهار هزار و 400 هنرستان کار و دانش و 2 هزار و 700 هنرستان فنی و حرفه ای است.

وی با بیان اینکه 640 هزار هنرجو در این هنرستانها تحصیل می کنند اظهار داشت: 350 هزار هنرجو در 160 رشته کار و دانش و 290 هزار دانش آموز در 43 رشته فنی و حرفه ای مشغول تحصیل هستند.
آذرکیش گفت: دولت مشوق های مختلف برای دانش آموختگان رشته های کار و دانش در نظر گرفته است تا بعد از پایان تحصیلات بتوانند وارد بازار کار شوند.

مدیرکل دفتر آموزش‌ های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: انعطاف در رشته های کار و دانش این امکان را می دهد که همه آموزش ها و مهارت ها به روز باشد.
وی اظهار داشت: برای تجهیز امکانات هنرستانها و به روز رسانی آنها در سال گذشته 520 میلیارد ریال تخصیص یافت.

به گفته آذر کیش ، کارآفرینی در آموزش و پرورش بطور جدی در حال پیگیری است که اضافه شدن درس کار و فناوری به دروس ابتدایی و درس کارآفرینی به دروس دبیرستانها و رشته های نظری در این راستا است.
نخستین باشگاه کارآفرینی و کارآفرینان نوجوان خراسان رضوی از ششم مرداد با حضور 45 دانش آموز نوجوان دختر و 45 دانش آموز پسر منتخب استان در مشهد آغاز شد.

این دانش آموزان طی یک هفته در کارگاه های آموزشی مرتبط با موضوع کارآفرینی شرکت کردند.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار