169952
۱۷ مرداد ۱۳۹۷

سرکوب تظاهرات اعتراضی دانش‌آموزان در بنگلادش/ دولت اینترنت را قطع کرد

رسانه‌های محلی در بنگلادش گزارش دادند که دولت اینترنت تلفن‌های همراه در سراسر کشور را قطع کرده تا با اعتراضات انبوه دانش‌آموزان که به سمت خشونت پیش می‌رفت، مقابله کند.

به گزارش کودک پرس ، دانش‌آموزان نوجوان بنگلادشی در یک هفته گذشته بخش‌هایی از داکا، پایتخت بنگلادش را به تعطیلی کشاندند. آنها در پی کشته شدن دو نوجوان در تصادف جاده‌ای با اتوبوس اعتراض خودشان را به ناامنی جاده‌ها بیان کردند. تجمع‌های اعتراضی شنبه در محله جیگاتالا در داکا به خشونت کشیده شد و بیش از ۱۰۰ تن مجروح شدند.

به گفته شاهدان، پلیس بنگلادش معترضان را با گلوله پلاستیکی و گاز اشک‌آور هدف قرار می‌داد و فعالان حامی دولت هم به نوجوانان حمله می‌کردند. روزنامه کثیرالانتشار بنگلادش تحت عنوان “پروتوم آلو” گزارش داد، سرویس اینترنت ۳جی و ۴جی از شامگاه شنبه به مدت ۲۴ ساعت مسدود شده است. با این حال دسترسی وایرلس و شبکه‌های کابلی همچنان برقرار است.

 

رئیس کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بنگلادش از دریافت “تصمیم” دولت خبر داد اما گفته نشد که تصمیم دولت چیست. به گفته یک مقام ارشد، کمیسیون مربوطه به دستور دولت اقدام به کاهش سرعت اینترنت کرده است. هدف از این اقدام احتمالا محدود کردن توانایی دانش‌آموزان برای بسیج و گسترش خشم آنها از نحوه مدیریت دولتی باشد چرا که انتشار تصاویری از ضرب و شتم این معترضان نوجوان خشم عمومی را تحریک می‌کند.

با این حال پلیس بنگلادش شلیک گلوله پلاستیکی یا گاز اشک‌آور به سمت معترضان را تکذیب کرده است اما آمار بیمارستان‌ها از تعداد بالای مصدومان خبر می‌دهد. حزب حاکم لیگ عوامی بنگلادش هم ضرب و شتم معترضان را تکذیب می‌کند.

 

بخش حمل و نقل بنگلادش جزو قسمت‌های فاسد، خطرناک و دارای هرج و مرج دانسته می‌شود و کشته شدن دو نوجوان در تصادف جاده‌ای همچون کاتالیزی برای فوران خشم مردم از عملکرد دولت عمل کرد. دولت شیخ حسینه، نخست‌وزیر بنگلادش از سال ۲۰۰۹ قدرت را در دست دارد اما طی ماه‌های اخیر با اعتراضات گسترده‌ای با درخواست برای پایان دادن به یک سیستم قدیمی از جذب تبعیض‌آمیز کارکنان دولتی مواجه شده است. اکنون هم این نگرانی وجود دارد که اعتراضات دانش‌آموزان به اعتراضات ضد دولتی گسترده در آستانه انتخابات پارلمانی اواخر امسال تبدیل شود.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار