169931
۱۷ مرداد ۱۳۹۷

رشد نگران‌کننده خودآزاری در میان دختران نوجوان انگلیسی

آمارهای منتشر شده در انگلیس نشان می‌دهد تعداد دختران زیر ۱۸ سالی که به دلیل خودآزاری در بیمارستان‌های این کشور تحت درمان قرار گرفته‌اند دو برابر شده است.

به گزارش کودک پرس ، طبق آمارهای نظام ملی سلامت در انگلیس تعداد دختران زیر ۱۸ سالی که به دلیل خودآزاری روانه بیمارستان شده‌اند در مقایسه با ۲۰ سال گذشته نزدیک به دو برابر افزایش داشته است.

این رقم سال گذشته ۱۳ هزار و ۴۶۳ مورد و در سال ۱۹۹۷ میلادی ۷۳۲۷ مورد بوده است. در مقایسه، تعداد پسرانی که به دلیل خود آزاری روانه مراکز درمانی شده‌اند از ۲۲۳۶ نفر در سال ۱۹۹۷ به ۲۳۳۲ مورد در سال ۲۰۱۷ رسیده است.

همچنین آمار دخترانی که به دلیل سوءمصرف مواد مخدر و اوردوز تحت درمان قرار گرفته‌اند با افزایش ۱۰ برابری از رقم ۲۴۹ مورد در سال ۱۹۹۷ به ۲۷۳۶ مورد در سال گذشته رسیده است. درحالیکه، تعداد پسرانی که به این دلیل تحت درمان قرار گرفته‌اند طی ۲۱ سال گذشته افزایش یافته است و از ۱۵۲ مورد به ۸۳۹ مورد رسیده است.

کارشناسان معتقدند این افزایش در میان دختران نوجوان به دلیل فشارهای تحصیلی و رسانه‌های اجتماعی بوده است. سال گذشته ۱۵ هزار و ۳۷۶ جلسه مشاوره برگزار شده که برابر با ۴۲ جلسه در روز بوده است.

به گزارش روزنامه گاردین، همچنین اکتبر سال گذشته مطالعه‌ای انجام گرفت که نشان داد موارد گزارش شده از خودزنی در میان دختران نوجوان کمتر از ۱۷ سال در انگلیس در مدت سه سال حدود ۶۸ درصد افزایش یافته است. همچنین خودآزاری میان افراد ۱۰ تا ۱۹ ساله سه برابر در بین دختران بیش از پسران شایع بوده است.

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار