موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
169671
۱۵ مرداد ۱۳۹۷
نسبت سینماگران با فیلم کودک و نوجوان؛

فیلم کودک مسیر نمایش تصاویر مثبت و امیدبخش است

بازیگر فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک» گفت: فیلم کودک راهی است برای نمایش تصاویر مثبت، امیدبخش و مشخص که آینده کودکان را ترسیم کند و برای آنها اهداف خوب را به تصویر بکشد.

به گزارش کودک پرس ، بهنوش بختیاری با ارائه پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت سینمای کودک و نوجوان اظهار داشت: در این گونه (ژانر) سینمایی نیاز به تشکیل اتاق فکری است که ایده‌های مربوط به کودک و نوجوان را بررسی کرده و برای تامین منابع مالی آن چاره اندیشی شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید نگاه حمایتی نسبت به سینمای کودک و نوجوان داشته باشد چرا که بچه‌ها آینده سازان کشورمان هستند، گفت: به نظرم در دوران کودکی من و هم نسل هایم نیز کوتاهی هایی در این زمینه اتفاق افتاده است و اگر اینطور نبود قطعا نسل موفق تری داشتیم و من یکی از معترضان به این کم کاری ها هستم.

بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۳» با بیان این که مجموعه های موفقی چون «کلاه قرمزی» نیز بیشتر به دلیل خاطره سازی مخاطبان بزرگسال را جذب می کنند، افزود: این مجموعه نیز ظاهراً برای کودکان ساخته می شوند اما تنها در رابطه با کودکان هستند و بیشتر والدین از تماشای آن لذت می برند.
بختیاری فیلم‌سازی را نوعی کارآفرینی دانست و ادامه داد: به نظرم مهم‌ترین متولی سینمای کودک و نوجوان، بنیاد سینمایی فارابی است و ایده پردازان باید در رابطه با کودک، ایده‌هایی عملی ارائه دهند و این مهم، شاخصه آثار فاخری است که ایده‌های خوب را اجرا کردند.

وی با تاکید بر اینکه یک ایده و فکر به تنهایی می تواند یک مجموعه را هدایت کند، گفت: برای مثال در سریال «محله گل و بلبل» یک تیم کوچک تلاش کرد به کودکان آموزش‌های کاربردی برای بهبود زندگی ارائه دهد و از نظرات روانشناسان هم بهره برد تا هیچ دیالوگی خارج از اصول روانشناسی کودک در اجرا مطرح نشود.
بازیگر مجموعه تلویزیونی «خانه به دوش» با تاکید بر اینکه دغدغه تولید فیلم کودک دارد، گفت: بسیار مایلم برای کودکان اثری مفید و جذاب بسازم اما نیاز به حمایت دارم و نمی‌توانم در روند اداری، کارهای خود را پیش ببرم و متأسفم که مسئولیتی در زمینه کودکان و نوجوانان ندارم اما نسبت به این گروه سنی واقعاً دلسوز هستم.

بختیاری خاطرنشان کرد: کودکان در فیلم های سینمایی که دارای محتوایی خشن هستند، چیزی نمی آموزند، فیلم کودک راهی است برای نمایش تصاویر مثبت، امیدبخش و مشخص که آینده کودکان را ترسیم کند و برای آنها اهداف خوب را به تصویر بکشد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار