169613
۱۵ مرداد ۱۳۹۷
معاون اجتماعی دادگستری البرز:

تا پایان سال ۹۷ کودک کار ایرانی در البرز نخواهیم داشت/ اجرای طرح غربال گری کودکان کار در فرهنگسرای غدیر کرج

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز گفت: ۲۰ درصد کودکان کار البرز ایرانی و مابقی خارجی هستند.

به گزارش کودک پرس ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز گفت: با همراهی سمن ها، نیروی انتظامی، بهزیستی و … طرح غربال گری کودکان کار در فرهنگسرای غدیر کرج در حال انجام است.

مهدی جوهری با اشاره به اینکه طرح مذکور در قالب آئین نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان که مصوبه دولت در سال 84 است آغاز شد افزود: دو سازمان بهزیستی و شهرداری نقش اساسی در ساماندهی کودکان کار دارند.

وی با اشاره به اینکه طرح مذکور ناظر بر کودکان ایرانی است اظهار داشت: پس از جمع اوری کودکان توسط مددکاران اجتماعی با همراهی سازمان های مردم نهاد، وضعیت خانواده و والدین آنها بررسی می شود تا بدسرپرستی یا فقر مالی کودکان ارزیابی شده و در طرح غربال گری بر اساس نیازهای خاص آنها خدمات ویژه ای به آنها تعلق گیرد.

 

جوهری تصریح کرد: بر اساس مصوبه طرح مذکور، کودکان بدون سرپرست و به معنای واقعی کار و خیابان به بهزیستی البرز معرفی خواهند شد تا در مراکز شبانه روزی نگه داری شوند.

وی گفت: کودکان بدسرپرست به واسطه اعتیاد والدین شناسایی خواهند شد و از خانواده کودک تعهد قضایی اخذ می شود که کودک خود را به چهار راه ها نفرستند و در صورت مخالفت والدین، سلب حضانت خواهند شد و فرزندشان تحویل بهزیستی می شوند.

جوهری با اشاره به اینکه بر اساس کنوانسیون حقوق کودک ممانعت از تحصیل، کودک آزاری تلقی می شود افزود: پلیس در حال شناسایی سرشاخه های کودکان کار است.

وی فاز بعدی این طرح را کودکان کار خارجی اعلام کرد و اظهار داشت: 20 درصد کودکان کار البرز ایرانی مابقی خارجی هستند.

 

معاون اجتماعی دادگستری البرز در خاتمه خاطرنشان داشت: تا پایان سال 97 کودک کار ایرانی در البرز نخواهیم داشت.

 

 

 

منبع: تیتر۱

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار