موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
169583
۱۵ مرداد ۱۳۹۷

شهریه مدارس غیردولتی نباید بیشتر از ۱۰ درصد افزایش یابد

هرگونه تغییر در نرخ کالا، خدمات، مدارس و مهدهای کودک تا ۱۰ درصد در ستاد تنظیم بازار قابل اجرا خواهد بود، این درحالی است که شهریه مدارس غیردولتی و تیزهوشان استان زنجان اسفند سال گذشته با سه تا ۱۱ درصد افزایش برای سال تحصیلی جدید تعیین شد.

به گزارش کودک پرس ، شامگاه شنبه ارائه گزارش از تعرفه ثبت نام مدارس دولتی و غیردولتی در همه مقاطع تحصیلی سال 97 – 98، دستور کار جلسه کارگروه تنظیم بازار استان زنجان قرار گرفت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی هرگونه تغییر در نرخ کالا، خدمات، مدارس و مهدهای کودک تا سقف 10 درصد در ستاد تنظیم بازار تصمیم گیری خواهد شد.
ناصر فغفوری اظهار داشت: در صورت افزایش شهریه مدارس و مهدهای کودک در استان زنجان باید، درخواست به کمیته مربوطه ارجاع داده شود در جلسه های آتی در کارگروه مطرح شود.

وی افزود: به مدارس دولتی و غیردولتی ابلاغ شود تا از دریافت رقم های بالاتر از مبالغ سال 96 خودداری کنند.

** شهریه مدارس غیردولتی و شاهد زنجان کمتر از میانگین دولتی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان اضافه کرد: با توجه به تنوع مدارس، هزینه ثبت نام در مدارس دولتی فقط برای بیمه و کتاب های درسی است و ثبت نام از پایه های اول ابتدایی از اول خرداد آغاز شده است.
به گفته مریم رشتچی، در مدارس استعدادهای درخشان با توجه به مصوبه ای که این مدارس دارند و شورای نظارت بر آنها نظارت دارد شهریه اخذ می شود.
وی یادآوری کرد: شهریه مدارس شاهد مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم نیز سالانه در ستاد شاهد استان با توجه به اختیاراتی که دارد تعیین می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: شهریه مدارس شاهد و تیزهوشان زنجان نسبت به استان های همجوار و یا مشابه کمتر و این نرخ از میانگین کشوری پایین تر است.
رشتچی تاکید کرد: شهریه های مدارس غیردولتی به طور کامل مشخص و بارها اعلام شده است که مدارس از شهریه مصوب مبلغ بیشتری اخذ نکنند.

رئیس مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: همه این مدارس به استناد قانون، تاسیس و اداره می شوند.
علی بیات، تعیین شهریه در مدارس غیردولتی را با توجه به امکانات و شرایط سخت افزاری و نرم افزاری همان مدرسه بیان کرد.

رئیس مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: موسسان مدارس و مراکز غیردولتی موظف هستند با توجه به الگوی تعیین شهریه این مدارس براساس ابلاغ آموزش و پرورش میزان شهریه سالانه را بررسی و به تصویب شورای تعیین شهریه برسانند.
به گفته وی، در شورای تعیین شهریه میانگین حق الزحمه پرداختی به معلمان، اجاره بهای پرداختی توسط مدارس غیردولتی و شهریه پیشنهادی برای هریک از مدارس تعیین و به شواری نظارت استان به منظور درج در سامانه تعیین شهریه اعلام می شود.

رئیس مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در حال حاضر شهریه همه این مدارس در استان در سامانه تعیین شهریه و میزان ساعت های فوق برنامه بارگذاری شده و برای والدین، دانش آموزان و عموم مردم قابل مشاهده است.

** سرانه آموزش و پرورش جوابگوی هزینه های جاری آن نیست

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: آموزش و پرورش سرانه ای دارد که از سوی وزارتخانه پرداخت می شود و این سرانه آنقدر پایین است که حتی هزینه های جاری آن را تامین نمی کند.
شهرام طهماسبی یادآوری کرد: در مدارس غیردولتی میزان شهریه باید بر اساس عرضه و تقاضا، مواد آموزشی، فضا و امکانات آن اعمال شود.

وی تاکید کرد: اگر شهریه 10 درصدی در مدارس غیردولتی به پنج درصد کاهش یابد کیفیت آموزشی نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار