169513
۱۴ مرداد ۱۳۹۷
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان‌ شرقی:

بعد از جنگ تحمیلی به طرف الگوسازی نرفتیم

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌ شرقی گفت: بعد از جنگ به طرف الگوسازی نرفتیم و در بحث آموزش کودک و نوجوانان به طور موثر کار نکردیم، در حالی که ظرفیت قهرمان‌پروری به طور چشمگیری در تمام ابعاد جامعه وجود دارد.

به گزارش کودک پرس ، سردار سرتیپ دوم پاسدار «عزت‌الله جعفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در نشست هم‌اندیشی تدوین آثار دفاع مقدس ویژه کودکان و نوجوانان، اظهار داشت: دشمن تمام همت خود را برای غلبه‌ی فرهنگ غرب در جهت استحاله فرهنگ اسلامی از جامعه ایران به کار بسته و تمرکز خود را برای نیل به این هدف معطوف ساخته است.

وی افزود: تجربه هشت سال دفاع مقدس برای غرب ثابت کرد که در جنگ تن به تن مقابل ایران موفق نخواهد بود؛ لذا میدان جنگ را طی چند دهه تغییر داده است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه جامعه‌ شناسان غربی، جامعه ایران را به پنج دسته تقسیم کرده‌اند، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دسته‌ها، زودپذیران هستند که به دور از عقل و منطق، صرفا با تکیه بر احساسات پذیرای فرهنگ غرب می‌شوند و در زمین دشمن بازی می‌کنند.

وی متذکر شد: دشمن برنامه استحاله‌ی خود را برای زودپذیران که در دایره‌ی سنی زیر ۲۰ سال هستند مقرر کرده و کودکان بیش از دیگران در معرض تهدید قرار دارند.

 

این مسئول تصریح کرد: بعد از جنگ به طرف الگوسازی نرفته و در بحث آموزش کودک و نوجوانان به طور موثر کار نکردیم، در حالی که ظرفیت قهرمان پروری به طور چشم گیر در تمام ابعاد جامعه وجود دارد.

جعفری تاکید کرد: پرورش کودکان یک هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده‌ای است که توسط این کودکان و نوجوانان ساخته خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در ذهن کودکان قهرمان سازی نکرده‌ایم، متذکر شد: امثال بتمن و زورو قهرمانان و مُنجیان غربی هستند که به خوبی پرورش یافته‌ و در اذهان کودکان و نوجوانان ریشه دوانده‌اند به صورتی که نوجوان امروز غرب را حلال مشکلات خود تصور می‌کند.

 

سردار جعفری با بیان اینکه اگر بتوانیم الگوهای دفاع مقدس را برای جامعه معرفی کنیم و بر اساس روش اسلام پیش برویم لشکری که حافظان حریم اسلام و انقلاب هستند، تربیت خواهند شد، عنوان کرد: بیان جنگ به زبان کودکانه هنر خاصی می‌طلبد که نیازمند ورود هنرمندان ظریف‌بین و نکته‌سنج است.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار