موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
169510
۱۴ مرداد ۱۳۹۷

شیر مادر تنها تغذیه‌ی کامل کودک در ۶ ماه اول تولد

بهترین تغذیه برای نوزاد در ۶ ماهه اول زندگی شیر مادر است.

به گزارش کودک پرس ، فعال متخصص نوزادان امروز در اولین جشنواره ی علمی و فرهنگی شیر مادر بیرجند گفت: بهترین تغذیه برای نوزاد در 6 ماهه اول زندگی شیر مادر است.

وی افزود:امروزه به دلایل زیادی برخی از مادران از دادن شیر به نوزادان صرف نظر می کنند.
فعال با اشاره به اینکه برخی از مادران به دلیل از بین رفتن زیبایی چهره و اندام ، عدم داشتن اطلاعات کافی و یا عدم شرکت در کلاس های آموزشی شیردهی از این کار منصرف می شوند،گفت:به مادران شیر ده توصیه می کنیم از خوردن غذاهایی که بوی تند دارند چون سیر و یا پیاز خود داری کنند ، در وعده های غذایی مادران باید تنوع باشد. زنان تازه زایمان نیز به اندازه کافی سبزیجات بخورند.

وی افزود:زنانی که در دوران شیردهی باردار می شوند باید مایعات بیشتری بخورند و تغذیه ی آنها کامل باشد  و می توانند به کودکان خود در این دوران شیر بدهند .

فعال اظهار کرد:برای جلوگیری از کم آبی بدن نوزاد و عدم به وجود آمدن زردی در نوزاد باید در دمای 25 درجه نوزاد را نگه داری کنند.

خزاعی متخصص زنان و زایمان نیز گفت:مشکلاتی که مادران در بحث شیردهی دارند یکی مسائل اعتقادی و خرافاتی هست و دیگری تخلیه سخت شیر از پستان مادر در اوایل شیر دهی است که این موجب می شود مادران از شیردهی به نوزادان منصرف شوند.

در پایان جشنواره از پرسنل بخش اطفال بیمارستان ولی عصر بیرجند  تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار