169359
۱۴ مرداد ۱۳۹۷
مدیر بهزیستی شهر تهران؛

معضل تک فرزندی و آپارتمان‌نشینی گریبان‌گیر خانواده‌ها

سید محمد رحیم فاضلی نژاد مدیر بهزیستی شهر تهران به خصوصیات زندگی مدرن و آپارتمان‌نشینی اشاره کرد و حل معضل تک‌فرزندی و تنهایی کودکان را حضور در مهدکودک‌ها دانست.

به گزارش کودک پرس ، سید محمد رحیم فاضلی نژاد مدیر بهزیستی شهر تهران اظهار کرد: در حال حاضر مدل زندگی در کلانشهرها و از جمله شهر تهران در اغلب موارد به شکل آپارتمان نشینی درآمده است و زوجین به طور معمول هر دو شاغل هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: در برخی از موارد والدین شاغل ناگزیر هستند تا کودک خود را برای ساعاتی از روز به مراکز مهدکودک بسپارند و بدون دغدغه به کار خود مشغول شوند و از طرفی حضور کودکان در مهدهای کودک پیش از ورود به پیش دبستان و دبستان، اقدام موثری در اجتماعی شدن آن‌ها خواهد بود.

مدیر بهزیستی شهر تهران تصریح کرد: خروج کودک از خانه و حضور در مهدکودک به عنوان نخستین محیط نسبتا رسمی و دریافت آموزش‌های مناسب با سن وی می‌تواند برای او تجربه‌ای متفاوت و سازنده باشد، البته در شرایط فعلی که اغلب کودکان در خانواده‌های تک فرزند زندگی می‌کنند، از ضرورت و اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

فاضلی نژاد همچنین تاکید کرد: آموزش و افزایش مهارت‌های کلامی و ارتباطی کودک، فعالیت‌های ورزشی و سایر آموزش‌ها در قالب بازی‌های کودکانه از جمله خدماتی است که در مهدهای کودک تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور به کودکان پذیرش شده ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس قوانین مهدهای کودک مجاز به نگهداری از کودکان 6 ماهه تا 6 سال تمام هستند، افزود: در حال حاضر در شهر تهران 223 هزار کودک 3 تا 6 سال زندگی می‌کنند که تنها 10 درصد آن‌ها به مهدکودک می‌روند.

 

مدیر بهزیستی شهر تهران خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی به دنبال گسترش مهدهای کودک در سراسر کشور است تا خانواده‌ها بتوانند با اطمینان خاطر کودکان خود را به مهدهای کودک مجاز با فضایی امن و استاندارد بسپارند.

فاضلی نژاد تصریح کرد: جلوگیری از فعالیت مهدهای کودک غیرمجاز جزء دغدغه‌های اصلی سازمان بهزیستی کشور است و بر اساس قانون کودکان باید تنها در مراکز مجازی که از بهزیستی مجوز دریافت کرده‌اند، پذیرش و نگهداری شوند.

 

وی افزود: امیدواریم دستگاه‌های مسئول در شناسایی و برخورد با مهدهای کودک غیرمجاز همکاری لازم را با سازمان بهزیستی کشور انجام دهند و موجبات جلب شدن اعتماد خانواده‌ها برای سپردن کودکانشان به مهدهای استاندارد و مجاز را فراهم کنند.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار