موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
168753
۱۰ مرداد ۱۳۹۷
معاون توسعه کسب و کار اپراتور تخصصی کودک و نوجوان «تین‌تاک»:

«تین‌تاک» محتوای دفاع مقدسی هم ارائه می‌دهد/ هدف مهم تین‌تاک توجه به خواسته‌های نوجوانان در فضای مجازی است

مقدم آریایی گفت: یکی از اهداف ما در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی است نزدیک و هم‌سو کردن نسل کودک و نوجوان با حال و هوای جنگ، جبهه و فضای معنوی آن دوران طلایی است.

به گزارش کودک پرس ، سعید مقدم آریایی، معاون توسعه کسب و کار اپراتور تخصصی کودک و نوجوان «تین‌تاک» در خصوص چگونگی شکل‌گیری ایده اپراتور تخصصی کودک و نوجوان «تین تاک»، اظهار داشت: آن چیزی که در ادیبات توسعه، در کشور‌های مختلف دنبال شده است، این است که اگر تمرکز در حوزه کودک و نوجوان باشد، می‌توان به یک توسعه پایدار دست یافت.

 

معاون توسعه کسب و کار اپراتور تخصصی کودک و نوجوان «تین تاک» گفت: شرکت هوشمند ارتباطات سیار امین موفق شد پروانه فعالیت خود را در سالروز ولادت هشتمین اختر تابناک ولایت امام رضا (علیه‌السلام) (سوم مردادماه 97) از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کند.

وی هدف از گرد‌هم آوردن کودکان و نوجوانان در اپراتور تین‌تاک و استفاده از خدمات آن‌را نهادینه‌کردن مبانی توسعه در بین نسل جدید و آینده‌سازان مملکت‌مان دانست و عنوان کرد: هدف اپراتور ما توجه به نیاز و خواسته‌های کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و ارائه خدمات و محتوای مناسب برای رفع کمبود‌های آن‌ها در این زمینه است و یکی از اهدافی که ما در حال دنبال‌کردن هستیم توجه به کمبود‌ها در فضای مجازی است.

 

مقدم آریایی از ابزار‌های اصلی و کارآمد در رفع موانع و کمبود‌ها در حوزه فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان و هم‌چنین محقق کردن اهداف برای کمک در فضای مجازی را توجه به زیرساخت‌ها و ایجاد بستری برای گسترش و توسعه آن دانست و افزود: ما در اپراتور تین‌تاک بستری را فراهم کرده‌ایم که تمام فعالان زیست‌بوم کودک و نوجوان بتوانند تمامی محصولات خود را روی این بستر ارائه کنند و همچنین محصولات متنوع و متناسب با رده سنی کودک و نوجوان (سه تا 17 سال) تخصیص بدهند. به فضل الهی در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد رشد و ارتقا فکری و دیدگاه بلند‌پروازانه کودکان و نوجوانان این مرز و بوم خواهیم بود.

معاون توسعه کسب و کار اپراتور تخصصی کودک و نوجوان «تین‌تاک» افزود: وجه تمایز ما با دیگر اپراتور‌هایی که در زمینه‌هایی مثل ما فعالیت می‌کنند دراین است که اپراتور ما به‌صورت مجازی فعالیت می‌کند و حق داشتن سوییچ مستقل را دارد. صرف ایجاد اپراتور‌هایی شبیه ما ارائه سرویس‌ها و خدمات متنوع در حوزه محتوایی است.

 

مقدم آریایی تصریح کرد: در بخش ارتباطات سیار 2 بخش اساسی وجود دارد. بخش انتقال و بخش سوئیچینگ. در بخش ارتباطات سیار متمرکز بر یک مرکز و حوزه است یا به اصطلاح بخش فنی است و آن چیزی که مردم به عنوان آنتن‌های موبایل (بی‌تی‌اس) در نقاط مختلف کشور می‌بینند، قسمت انتقال را پوشش می‌دهد. سه اپراتور میزبان در کشور که شامل همراه اول، ایرانسل و رایتل هستند هم شبکه سوئچینگ دارند هم شبکه انتقال. اپراتور‌های مجازی حق سوییچ مستقل را دارند؛ اما در خصوص شبکه انتقال از همان امکانات سه اپراتور همراه اول، ایرنسل و رایتل استفاده خواهند کرد. لیکن مجموعه ما پروانه «ان‌وی‌ان‌او» دریافت کرده است و سوییچ کامل موبایل را در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توانستیم با تکنولوزی کامل از «a تا z» و در لایه‌های مختلف «OSS و BSS» به‌دست آوریم.

وی خاطرنشان کرد: اپراتور تین‌تاک به دنبال ارائه سرویس‌ها و خدمات ارتباطی متنوع خصوصا در حوزه محتوایی است. ما صنعت خودمان را صنعت «TDM» می‌دانیم که حرف «T» به معنی تلکام و حرف «D» به معنی دیجیتال سرویس و ضلع سوم رسانه یا «میدیا» است. در اکثر کشور‌های دنیا هم‌گرایی بین ضلع دیجیتال و رسانه به‌وجود آمده است؛ گرچه این 2 ضلع از زیر ساخت‌های مهم هستند.

 

مقدم آریایی تصریح کرد: عمده تمرکز ما روی ارائه سرویس‌های دیجیتال است که بالغ بر 80 درصد نیروی خود برای همین کار گذاشته‌ایم و بتوانیم سرویس‌هایی متناسب با قشر کودک و نوجوان عرضه کنیم.

معاون توسعه کسب و کار اپراتور تخصصی کودک و نوجوان «تین تاک» در خصوص محتوای ارائه شده به مخاطبان، گفت: آن چیزی که به عنوان مصرف رسانه‌ای از تلویزیون گرفته تا نرم‌افزار‌های شبکه‌های اجتماعی و همچنین فضای وب در کشورمان ارائه می‌شود، بسیار بالاست. طبق آخرین آماری که ما در دست داریم، مردم کشورمان بیش از یک ساعت و نیم در روز وقت خود را به تماشا کردن تلویزیون می‌گذارند و همچنین بیش از سه ساعت و نیم از وقت خود را در فضای مجازی می‌گذارند که با احتساب هر دو موارد ذکر شده چیزی بالغ بر پنج ساعت می‌شود که زمان فوق‌العاده بالایی است.

 

وی افزود: پر کردن وقت کودک و نوجوان با ارائه اپلیکیشن‌های مناسب یکی دیگر از اهدافی است که ما در تین‌تاک در حال دنبال کردن آن هستیم. با توجه به این‌که مخاطبان اصلی ما سنین سه تا 17 سال را شامل می‌شود؛ ما به سه حوزه «تحصیل»، «تهذیب» و «ورزش» به صورت مجازی توجه ویژه‌ای داریم. در خصوص تدریس و آموزش در مدارس به‌طور مجازی درحال دنبال کردن و پیاده‌سازی نمونه‌ای مناسب در شبکه‌های اجتماعی هستیم که نتیجه‌ی این آن این است که افراد می‌توانند به آسانی بین معلم و شاگرد ارتباط برقرار کنند و دانش‌آموزان در هر زمینه درسی که سوالی داشته باشند، بتوانند آن را مطرح و در زمان کمی جواب خود را دریافت کنند.

مقدم آریایی تصریح کرد: در بخش تهذیب و ورزش که تاکید مقام معظم رهبری هم بوده است، طراحی نرم‌افزار‌های مناسبی مختص به بخش تهذیب و ورزش است و هم‌چنین تعامل با مخاطب و قرار گرفتن مخاطب در چرخه تولید به‌گونه‌ای که مخاطب فکر نکند، فقط مصرف‌کننده است، بلکه می‌تواند در چرخه تولید قرار گیرد. در قسمتی دیگر از برنامه‌های ما ترکیب وسایل سخت‌افزاری با هم مثل هم‌گام‌سازی سیم کارت با تبلت است.

 

وی خاطرنشان کرد: توجه به کسانی از لحاظ جسمی دچار ناتوانی‌اند از دیگر برنامه‌های مجموعه ما است که در سال‌جاری محصولاتی مختص به‌همین قشر ارائه می‌کنیم.

مقدم آریایی گفت: مجموعه ما قریب به یک سال است که با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتباط نزدیکی دارد؛ یکی دیگر از اهداف ما در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی است نزدیک و هم‌سو کردن نسل کودک و نوجوان با حال و هوای جنگ، جبهه و فضای معنوی آن دوران طلایی است که عمدتا از طریق بستری که برای آن‌ها جذاب و قابل درک باشد، هستیم که در این خصوص کار‌های بسیار خوب و ارزشمندی صورت گرفته است؛ اخیرا علاوه بر تهران در چند شهر دیگر به‌دنبال راه اندازی مراکزی شبیه موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی هستیم که بتوانیم دفاع مقدس و آن دوران طلایی را به شکل سه بعدی به مخاطبان ارائه دهیم و آن‌ها بتوانند به روش نوینی دفاع مقدس را تماشا و لمس کن کنند.

 

معاون توسعه کسب و کار اپراتور تخصصی کودک و نوجوان «تین تاک» افزود: همکاران بنده مجموعه نرم افزار‌هایی را طراحی و آماده کرده‌اند که در روز‌ها و مناسبت‌های خاص مثل سوم خرداد (آزاد‌سازی خرمشهر)، هفته دفاع مقدس، ایام‌الله دهه فجر و هم‌چنین جلوه‌ها و اتفاقاتی که در کاروان‌های راهیان نور می‌افتد را به بالاترین شکل پوشش و انعکاس داده شود تا کودکان و نوجوانان از این رخ داد‌های عظیم و حماسه آفرین درس بگیرند.

وی ادامه داد: در سال جاری (هفتم مهرماه) به طور رسمی فعالیت خود را شروع می‌کنیم محصولات‌مان را به بازار عرضه خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم نسل چهارم و پنجم انقلاب را با حال و هوای جبهه، شهدا و آن دوران غرور آفرین آشنا کنیم.

 

مقدم آریایی افزود: در سفری که اخیرا به موزه جنگ روسیه داشتیم شاهد صحنه‌های جالبی بودیم. یکی از اتفاقاتی که قابل توجه بود این بود که زوج‌های جوان در ابتدای زندگی‌شان به دیدن موزه جنگ کشورشان می‌آمدند و ضمن بازید از موزه، حلقه ازدواجشان را در آنجا به هم تقدیم می‌کردند و آغاز زندگی شان را در کنار قهرمان‌های ملی شان آغاز می‌کردند که حرکت خیلی جالبی بود.

وی تصریح کرد: متاسفانه در بخش فرهنگ‌سازی رشادت‌ها، دلاوری‌ها و از خودگذشتگی‌ها در جامعه آن گونه که باید و شاید کار نشده است، البته این کم‌کاری به شخص یا نهاد خاصی مختص نیست و این فرهنگ سازی از بطن و دل مردم باید اتفاق بیفتد.

 

مقدم آریایی ادامه داد: اگر ما بتوانیم در بستر‌های جدید و نوآورانه پیام کسانی که در دفاع مقدس از میهنشان دفاع کردند به نحوی اثرگذار برسانیم، خود مردم در واکاوای دفاع مقدس پیش‌قدم خواهند شد و یاد شهدا در جامعه تا ابد زنده خواهد شد.

معاون توسعه کسب و کار اپراتور تخصصی کودک و نوجوان «تین‌تاک» افزود: بوسیله سیم کارت‌های تین‌تاک بستری فراهم شده تا والدین بر نحوه استفاده فرزندشان از سیم کارت مطلع باشند. ما معتقدیم داشتن گوشی برای کودک پنج ساله حرکت مناسبی نیست و نیاز به اصلاح دارد. ان شا الله در قسمت شبکه‌های اجتماعی از تجربیات کشور‌هایی که طرح‌هایی درخصوص تعامل والدین با فرزند کودک و نوجوان ارائه کرده و موفق شده‌اند، بهره ببریم و البته نسخه‌ای که متناسب با جامعه اسلامی و انقلابی ما که مثلثی متشکل از سه راس پدر و مادر، معلم و خود کودک و نوجوان است بتوانیم استفاده طراحی و پیاده سازی کنیم که این سه راس در تعامل و هم کاری با هم باشند. از خرید کتاب به صورت مجازی گرفته به طوری که معلم به دانش‌آموز توصیه خرید کتابی که دانش‌آموز نیاز دارد و دانش‌آموز از پدر و مادر تقاضا می‌کند و والدین به صورت مجازی کتاب را خریداری می‌کنند تا خیلی کار‌های دیگر که برای رشد فکری و علمی کودک و نوجوان مفید است.

 

وی ادامه داد: رونمایی از محصولات زیست‌بوم ما در دهه فجر سال‌جاری که نقط اوج و بلوغ اپراتور ما است را شاهد هستیم.

 

مقدم آریایی خاطرنشان کرد: در روز ولادت جوان‌ترین امام شیعیان امام جواد (علیه‌السلام) (25 اسفند 97) سال جاری اقدامی که صورت می‌گیرد این است که ان شا الله با هماهنگی‌هایی که با وزارت ارتباطات انجام گرفته شده است، بتوانیم 9 هزار میلیارد ریال را در کارت‌های اعتباری سنین کودک و نوجوان (سه تا 17 سال) شارژ کنیم تا بتوانند از خدمات متنوع اپراتور تین‌تاک بهره ببرند. آن چیزی که در دنیا وجود داشته و دارد این است که جوامع درحال سوق پیدا کردن به فضای مجازی هستند. این موضوع را نباید فراموش کرد که این‌ها همه ابزارند و ما با درس گرفتن از پیامبران که در زمان متناسب با نیاز آن جامعه با آن‌ها حرف می‌زدنند و آن‌ها را به سمت اهداف الهی سوق می‌دادند. ما نیز متناسب با ذائقه مردم با آن‌ها صحبت کنیم و آن‌ها را به سمت و جهت مناسب حرکت دهیم.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار