موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
168682
۱۰ مرداد ۱۳۹۷

محمدرضا شمس مهمان دومین «چهارشنبه‌های کتاب»

کتابخانه علامه جعفری در دومین چهارشنبه کتاب میزبان «محمدرضا شمس» نویسنده ادبیات کودک و نوجوان است.

به گزارش کودک پرس ، برنامه چهارشنبه‌های کتاب به منظور ساماندهی و ایجاد تحول جریان ساز در برنامه‌های حوزه کتاب با بخش‌های مختلفی از جمله: رونمایی، نقد و بررسی تازه‌های کتاب، دعوت از نویسندگان و چهره‌ها، تشکیل و تقویت گروه‌ها و کانون‌های دوستدار کتاب و کتابخانه و … طی چهارشنبه‌های مرداد و شهریورماه سال جاری در کتابخانه‌های وابسته به مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ برگزار می‌شود.

دومین چهارشنبه‌های کتاب، که به نشست صمیمی با «محمدرضا شمس» از نویسنده مطرح ادبیات کودک و نوجوان اختصاص دارد، روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ساعت ۱۷ با حضور جعفر توزنده جانی به عنوان کارشناس مجری در فرهنگ‌سرای فردوس اجرا می‌شود.

 

محمدرضا شمس در سال ١٣٣۶ در محله ی شاهپور تهران در یک خانواده ی متوسط مذهبی به دنیا آمد. در سال اول هنرستان، با گروه تئاتر مرکز رفاه خانواده ی نازی آباد آشنا شد. او در کنار بازیگری، هم شعر می‌گفت و هم نمایشنامه می‌نوشت.

شمس پس از انقلاب اسلامی، همکاری خود را با نشریه «کیهان بچه‌ها» آغاز کرد. نخستین شعر او به نام «نیلوفر من» در سال‌های نخست انقلاب به چاپ رسید. سپس به نوشتن داستان پرداخت. محمدرضا شمس بعدها با مجله‌های «رشد نوآموز»، «کودک و دانش آموز»، «سروش کودک و نوجوان»،«باران»، «سلام بچه‌ها»، «پوپک» و «گلک» همکاری کرد.

نخستین کتاب این نویسنده با عنوان «اگر این چوب مال من بود»، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسید. بعدها با انتشارات سروش، امیر کبیر، مدرسه، قدیانی، پیدایش، افق، محراب قلم، به نشر، حنانه، شباویز، و رویش همکاری داشت. دستاورد این همکاری، چاپ بیش از ۳۰ عنوان کتاب است.

 

علاقه‌مندان به شرکت در این نشست صمیمی می‌توانند به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 44008656 تماس بگیرند.

 

 

 

 

منبع: فرهنگ و هنر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار