168622
۱۰ مرداد ۱۳۹۷

آمار فروش سالن‌های مرکز هنرهای نمایشی/ ۴تئاتر کودک در فرهنگسرای ابن سینا اجرا می‌شود

مجموعه تئاتر شهر با اجرای ۶ نمایش خسیس، ریچارد سوم اجرا نمی‌شود، سس توت فرنگی، گزارش وضع هوا، پانزده سال آینده و خداحافظ باغ آلبالو بیشترین تعداد تماشاگر را بین سالن‌های دیگر داشته است.

به گزارش کودک پرس، سه مجموعه تئاتری تهران که میزبان ۱۰ اجرای نمایشی هستند تعداد تماشاگران خود را در هفته اول مردادماه اعلام کردند. مجموعه تئاتر شهر با اجرای ۶ نمایش خسیس ، ریچارد سوم اجرا نمی‌شود ، سس توت فرنگی ، گزارش وضع هوا ، پانزده سال آینده و خداحافظ باغ آلبالو بیشترین تعداد تماشاگر را در بین سالن‌های دیگر داشته است.

نمایش «خسیس» به کارگردانی مریم کاظمی که در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است طی ۱۳ اجرایی که تا ۵ مرداد ماه انجام داده میزبان ۳۸۶۴ تماشاگر بوده است. سالن اصلی ۵۷۹ صندلی دارد. برای این نمایش ۴۶۷ بلیت تمام بها ، ۱۱۷۱ بلیت نیم بها ، ۱۱۵۶ بلیت تخفیف دار و ۱۰۷۰ بلیت میهمان صادر شده که در گیشه ۸۰۹ میلیون و ۵۰ هزار ریال دارد.

نمایش «ریچارد سوم اجرا نمی‌شود» به کارگردانی روح اله جعفری در ۶ اجرایی که تا روز جمعه ۵ مرداد داشته میزبان ۳۰۸ تماشاگر بوده است. برای این نمایش در سالنی که ۱۰۰ صندلی دارد ۱۳۲ بلیت تمام بها ، ۵۳ بلیت تخفیف دار و ۱۲۳ بلیت میهمان ارائه شده است. این نمایش در گیشه ۵۲ میلیون و ۳۲۰ هزارریال دارد.

در سالن قشقایی نیز نمایش «سس توت فرنگی» به کارگردانی مهدی پاشایی روی صحنه است. این سالن ۹۶ صندلی دارد و طی ۵ اجرایی که این نمایش داشته ۱۹۸ نفر به تماشای آن نشسته اند. برای آن ۴۶ بلیت تمام بها ، ۶۲ بلیت تخفیف دار و ۹۰ بلیت میهمان ارائه شده که رقم گیشه را به ۲۸ میلیون ۶۸۰ هزارریال رسانده است.

دیگر نمایش سالن قشقایی با عنوان «گزارش وضع هوا» به کارگردانی عاطفه تهرانی است که در ۵ اجرای اول خود میزبان ۱۷۲ تماشاگر بوده است. برای این نمایش ۴۳ بلیت تمام بها ، ۴۹ بلیت تخفیف دار و ۸۰ بلیت میهمان ارائه شده است. مبلغ گیشه آن ۲۴ میلیون و ۶۶۰ هزارریال ثبت شده است. سالن سایه مجموعه تئاتر شهر نیز دو نمایش روی صحنه دارد.

نمایش «پانزده سال آینده» به کارگردانی سعید زارع در سالنی که ۷۲ صندلی دارد ۹ اجرا تا ۵ مرداد ماه داشته و ۲۲۱ نفر آن را دیده اند. برای آن ۵۴ بلیت تمام بها ، ۵ بلیت نیم بها ، ۲۱ بلیت تخفیف دار و ۱۴۱ بلیت میهمان ارائه شده که رقم گیشه را به ۲۱ میلیون و ۹۹۰ هزار ریال رسانده است.

نمایش «خداحافظ باغ آلبالوی» من به کارگردانی سارا مخاوات نیز که ۵ اجرا در سالن سایه داشته میزبان ۲۲۰ تماشاگر بوده است. ۳۷ بلیت تمام بها ، ۴۱ بلیت تخفیف دار و ۱۴۲ بلیت میهمان برایش صادر شده و در گیشه ۲۰ میلیون و ۹۴۰ هزارریال دارد. تماشاخانه سنگلج دیگر مجموعه تئاتری است که این روزها دو نمایش «آقا دلبر» و «افرا» را روی صحنه دارد. نمایش آقا دلبر به کارگردانی موسویان از تاریخ ۲۷ تیر تا ۵ مرداد میزبان ۷۶۱ تماشاگر بوده است. برای این نمایش ۲۳ بلیت تمام بها ، ۱۰۱ بلیت نیم بها ، ۱۷۸ بلیت تخفیف دار و ۴۵۹ بلیت میهمان برایش صادر شده و رقم گیشه آن ۴۰ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۵۵۰ ریال ثبت شده است. نمایش افرا به کارگردانی سهیل ساعی نیز در این محدوده تاریخی میزبان ۶۳۰ تماشاگر بوده است. برای این نمایش ۱۵ بلیت تمام بها ، ۱۰۶ بلیت نیم بها ، ۳۷۵ بلیت تخفیف دار و ۱۳۴ بلیت میهمان ارائه شده که در گیشه ۷۸ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال برایش ثبت شده است.

 

تالار هنر دیگر سالن اداره کل هنرهای نمایشی که به اجرای نمایش‌های کودک و نوجوان اختصاص دارد نیز دو نمایش شازده کوچولو و چارلی و کارخانه شکلات سازی را روی صحنه دارد. نمایش «شازده کوچولو» به کارگردانی آناهیتا غنی زاده از ۳۱ تیر تا ۵ مرداد میزبان ۹۴۲ تماشاگر بوده است. در هفته گذشته برایش ۶۰۲ بلیت تمام بها ، ۱۹۹ بلیت نیم بها ، ۶۳ بلیت تخفیف دار و ۷۸ بلیت میهمان ارائه شده که برایش ۱۳۴ میلیون و ۷۷۵ هزار ریال داشته است. این نمایش از آغاز اجرای عمومی خود میزبان ۲۰۳۱ تماشاگر بوده و مجموع مبلغ گیشه آن تا تاریخ یادشده ۲۸۷ میلیون و ۱۹۰ هزار ریال بوده است. نمایش «چارلی و کارخانه شکلات سازی» به کارگردانی فریبا دلیری در هفته گذشته میزبان ۱۱۵۶ تماشاگر بوده است. برای این نمایش ۶۶۳ بلیت تمام بها ، ۲۱۷ بلیت نیم بها ، ۱۳۶ بلیت تخفیف دار و ۱۴۰ بلیت میهمان ارائه شده که مبلغ ۱۵۷ میلیون و ۲۳۰ هزار ریال برایش داشته است. این نمایش از تاریخ آغاز اجرا میزبان ۲۵۱۹ تماشاگر بوده و در گیشه مبلغ ۳۴۷ میلیون و۷۱۵ هزار ریال برایش ثبت شده است.

 

*اولین جشنواره استند آپ کمدی «ایستخند» برگزار می‌شود

مجتمع فرهنگی هنری نور جشنواره استندآپ کمدی تحت عنوان «ایستخند» را ویژه گروه سنی ۱۰ تا ۲۵ سال برگزار می‌کند.  مجتمع فرهنگی هنری نور با هدف ارتقاء روحیه نشاط و شادابی در میان نوجوانان و جوانان و هم چنین پرداختن به محورهای فرهنگی و اجتماعی شامل مسؤولیت پذیری، اخلاق شهروندی، ترافیک، آلودگی هوا، محیط زیست، رعایت حقوق فردی و اجتماعی و …، جشنواره «ایستخند» را ویژه گروه سنی ۱۰ تا ۲۵ سال (متولدین سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۷) در قالب مسابقات استند آپ کمدی برگزار می‌کند.

این مسابقات در دو مرحله برگزار می‌شود. در مرحله اول کلیه آثار ارسالی توسط داوران تخصصی که اسامی آنها عبارتند از: «سعید طلایی»، «حسام الدین مقامی کیا» و «مسعود مرعشی» مورد ارزیابی قرار می گیرد و در مرحله دوم برگزیدگان بخش مقدماتی برای اجرای زنده به بخش فینال این مسابقات معرفی می شوند. مرحله نهایی جشنواره ایستخند در پایان شهریور ماه برگزار خواهد شد و طی مراسم اختتامیه با حضور کلیه شرکت کنندگان، به ۳ نفر از برگزیدگان جوایز نقدی و لوح سپاس جشنواره اهداء می شود.

 

*روایت عروسک‌ها از آخرین سیب درخت زندگی

نمایش ضد جنگ «درخشنگ» به کارگردانی کار علیرضا آقایی از ایلام، که در هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی به صحنه می‌رود، می‌کوشد در جهان پر آشوب امروز، مفهوم صلح و دوستی را به کودکان منتقل کند. این نمایش درباره آخرین سیب درخت زندگی است. بین انسان‌ها برای بدست آوردن این سیب، جنگ می‌شود. این درخت سیب کنار زمین بازی بچه‌هاست و آن‌ها جنگ را دوست ندارند. بچه‌ها تلاش می‌کنند جنگ تمام شود. محمد اکبریان، محمدامین بازوند، مینا بازوند، مهرداد رضایی، شیما دل‌هنر، حسنا صندق‌آبادی و الهام جعفریان عروسک‌گردانان نمایش‌اند. هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک با دبیری مرضیه برومند یکم تا هفتم شهریور ماه برگزار خواهد شد.

 

*نکوداشت داریوش اسدزاده در خانه هنرمندان ایران

آیین نکوداشت داریوش اسدزاده پنجشنبه ۱۱ مرداد ساعت ۱۸ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. در این مراسم هم‌چنین از دو کتاب «خاطرات تهران» به روایت داریوش اسدزاده و «در بیابان سحر فرا می‌رسد، کسی این را می‌داند…» به قلم نسیم خلیلی رونمایی می‌شود. داریوش اسدزاده (زاده ۱ آذر ۱۳۰۲، کرمانشاه) بازیگر تئاتر، فیلم و سریال ایرانی است. او در ۲۰ سالگی وارد عرصه بازیگری شد و سال‌ها در مقام بازیگر، نویسنده و کارگردان در تئاتر تهران (نصر) فعالیت کرد. در دهه چهل و پنجاه شمسی در بیش از پنجاه فیلم سینمایی ایفای نقش کرد.

 

*۴ تئاتر کودک در فرهنگسرای ابن سینا به روی صحنه می رود

چهار تئاتر کودک مرداد ماه ۹۷ در فرهنگسرای ابن سینا به روی صحنه می رود. «روباه حیله گر و گرگ خیالباف» به کارگردانی امیر قاسمی ساعت ۱۶، «ماجرای ساحل سنگی» به کارگردانی حسین فدایی حسین ساعت۱۷:۳۰، «قصه یک شب خیالی» به کارگردانی علیرضا ترمان ساعت ۱۹ و «زمین مهربانی» به کارگردانی  هومن حسن نژاد ساعت ۲۰:۱۵ در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ابن سینا به روی صحنه می روند.

 

*حمید لبخنده «آپ آرت مان» را افتتاح می‌کند

حمید لبخنده هنرمند و کارگردان با سابقه تلویزیون و سینما مهمان ویژه افتتاحیه نمایش کمدی «آپ آرت مان » خواهد بود. آپ آرت مان نمایشی که در ششمین جشنواره تئاتر شهر نیز حضوری موفق داشت با نگاهی طنز و کمدی به برخی مشکلات و آسیب های اجتماعی جامعه امروز می‌پردازد. نمایشنامه این اثر نوشته سپیده قربانی چندی پیش در مراسم جایزه اکبر رادی به عنوان یکی از متون برگزیده معرفی شده و همچنین در جشنواره تئاترشهر کاندیدای چند جایزه بوده است.

امیر شاه علی کارگردانی این اثر را برعهده داشته و محمدرضا ایمانیان، غزل میرزایی، فائقه شلالوند، سهیل بابایی، مهناز مهدی زاده، امیر شاه علی بازیگران این نمایش هستند که در آن ایفای نقش می کنند و همچنین رضا داوود نژاد و سهی بانو ذوالقدر هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون نیز به عنوان صدا پیشه به جمع گروه نمایش آپ آرت مان  پیوسته و با این گروه نمایشی همکاری دارند.

این نمایش از یازدهم مرداد ماه هر شب ساعت ۲۱ در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود و فروش اینترنتی بلیت این اثر از طریق سامانه فروش تیوال ادامه دارد.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار