موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
16836
۲۶ فروردین ۱۳۹۶

حضور 102 شهر در جام باشگاه‌های کتاب کودک و نوجوان

علی اصغر سیدآبادی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مطالعات فرهنگی وزارت ارشاد گفت: 102 شهر از سراسر کشور در جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان شرکت می کنند.

به گزارش کودک پرس، علی اصغر سیدآبادی روز شنبه گفت: سال گذشته نخستین دوره جام باشگاه های کتاب با حضور 15 شهر برگزار شد که با توجه به تجربه موفق آن این امر مهم امسال در سطح گسترده تری نسبت به سال گذشته برگزار می شود.

وی بیان کرد: این شهرها سال گذشته برای کسب عنوان پایتخت کتاب بایکدیگر به رقابت پرداختند.
سیدآبادی افزود: در این ارتباط از اواخر فروردین ماه سال جاری کار آموزش مربیان و تسهیل گران این دوره از جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان آغاز خواهد شد.
وی گفت: انتظار می رود تا پیش از فرارسیدن ماه رمضان بخش زیادی از کار آموزش تشکیل باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان در بیشتر شهرها به پایان برسد.
سیدآبادی ادامه داد: این باشگاه به نحوی طراحی می شود که جامعه هدف این طرح در تابستان به کتاب خوانی مشغول شوند و اوایل پاییز آئین نهایی آن برگزار شود.
وی در ارتباط با پایتخت کتاب گفت: برای سال جاری بوشهر به عنوان پایتخت کتاب کشور انتخاب شده و باید در مدت 6 ماه میزان قابل توجهی از برنامه های خود در زمینه پایتختی کتاب را اجرایی کند.
سیدآبادی افزود: چنانچه برنامه های پیش بینی شده به نحو مطلوبی اجرایی نشود عنوان پایتختی کتاب از این شهر گرفته می شود.
وی در ارتباط با پایتخت کتاب جهان گفت: در این ارتباط چهار شهر که سال گذشته به عنوان نامزدهای نهایی پایتخت کتاب ایران انتخاب شده بودند برنامه های خود را تدوین و به کمیسیون ملی یونسکو فرستادند تا در نهایت انتخاب نهایی از بین شهرهای شرکت کرده صورت گیرد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب از 10 اردیبهشت به مدت 10 روز در مجموعه شهر آفتاب تهران (مقابل حرم امام خمینی ) برگزار می شود.
خسرو طالب زاده افزود: این نمایشگاه با حضور بیش از پنج هزار و 400 ناشر داخلی و شماری از ناشران خارجی برگزار می شود.

منبع: ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار