168306
۰۸ مرداد ۱۳۹۷

تربیت نیروهای کارآفرین در باشگاه کارآفرینان نوجوان خراسان رضوی

تربیت نیروهای نوجوان کارافرین، نیاز فردای کشورمان است که در باشگاه کارآفرینان نوجوان خراسان رضوی دنبال می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۹۵ آمار بیکاری کشور بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارنفر بوده که حدود ۴۵ درصد آن‌ها تحصیلات دانشگاهی دارند و از آنجایی که مهارت رابطه‌ی مستقیمی با اشتغال دارد، نداشتن مهارت یکی از علت‌های اصلی بیکاری تحصیل کرده هاست.

به همین منظور نخستین باشگاه کارآفرینان نوجوان خراسان رضوی با همکاری مشترک وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش در مشهد آغاز بکار کرد.

 

در این باشگاه کارآفرینان با مشارکت وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین آموزش و پرورش تربیت می شوند که مرحله استعدادیابی و شناسایی نخبگان در آن، توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود.

برای راهیابی به باشگاه کارآفرینان، دانش آموزان مستعد به مدت ۱ هفته در کارگاه‌های عملی حضور پیدا می‌کنند که در مرحله‌ی نخستین این طرح، ۹۰ دانش آموز دختر و پسر در مقاطع دبیرستان و هنرستان شرکت می‌کنند.

خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت : یک مرکز رشد کارآفرینی را در آموزش و پرورش استان راه اندازی کرده ایم که دانش آموزانی که دارای ایده‌های خاص و کار آفرینی هستند را در این مرکز آموزش می‌دهیم.

 

وی افزود: در این مرکز، دانش آموزان کلاس‌های مهارت آموزی و مشاوره دارند و همچنین از توانمندی و تجارب همکاران خوب ما که در هنرستان‌های استان مشغول هستند، استفاده می‌کنند.

سرهنگی مدیر کل توسعه‌ی کارآفرینی وزارت تعاون کار و امور اجتماعی در این باره گفت : دانشجویان و هنرجویان استعداد یابی می‌شوند سپس در طول دوره‌ی ۱ سال و نیمه در باشگاه کارآفرینان جوان عضو می‌شوند که با دوره‌های آموزشی و توانمند سازی سعی شده است که مهارت‌ها و توانمندی‌های نرم این دانش آموزان و هنرجویان افزایش پیدا کند.

یکی از شرکت کنندگان گفت : از طریق جشنواره‌ی مرکاب اینجا حضور پیدا کردم که در آن جا ایده هایمان را بیان کردیم و به ما آموزش دادند.

 

یکی دیگر از شرکت کنندگان هم در این باره گفت : من در مدرسه دستگاهی را اختراع کردم که با راه رفتن برق تولید کرده و موبایلم را شارژ کنم.

شرکت کننده‌ی دیگری گفت : در رشته‌ی گرافیک رایانه و در استارت آپ قبلی که شرکت کردم، رتبه‌ی دوم را کسب نمودم.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار