167957
۰۷ مرداد ۱۳۹۷

شناسایی ۷۰ کودک طیف اتیسم در استان قزوین

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: از ۷۰ کودک اتیسم شناسایی شده در استان قزوین تنها ۳۵ کودک در تنها مرکز تخصصی این بیماری پذیرش شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، راحله جاتن معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان در کارگاه آموزشی ویژه خانواده‌های کودکان اتیسم گفت: در مرکز تخصصی روزانه اتیسم خدمات کار، گفتار و موسیقی درمانی و خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌شود.

جاتن افزود: اداره کل بهزیستی به ازای هر کودک ماهانه ۴۰۰ هزار تومان یارانه به مسئول مرکز پرداخت می‌کند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان در ادامه گفت: به افرادی که برای دریافت خدمات توانبخشی به خارج از این مرکز مراجعه می‌کنند، کمک‌های موردی پرداخت می‌شود.

 

وی هدف از برگزاری کارگاه درمان پاسخ محور و تئوری ذهن برای خانواده‌های کودکان اتیسم را افزایش سطح دانش خانواده‌ها برای ارتباط مناسب با این کودکان بیان کرد.

مصباح انصاری مدرس کارگاه هم گفت: اتیسم یک اختلال عصبی – رشدی است که با مجموعه‌ای از ویژگی‌ها از جمله مشکل در تعامل و برقراری ارتباط با دیگران، مشکلات کلامی، علائق خاص و محدود و نداشتن تماس چشمی بروز پیدا میکند.

 

وی افزود: اتیسم درمان داروئی ندارد و مهمترین مداخله برای این کودکان رفتار درمانی و پیرامون آن گفتار درمانی و کار درمانی است که این درمان‌ها باید به صورت تیمی انجام شود.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار