موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
167900
۰۷ مرداد ۱۳۹۷
در نكوداشت چهره‌های تأثيرگذار هنر و ادبيات كودك‌ونوجوان؛

صدآفرین بر آفرینندگان

والدین نوجوانان امروز، معمولاً برای تشویق فرزندانشان کلی دردسر دارند؛ چون بچه‌های صاحب گوشی تلفن‌همراه و ایکس‌باکس و دیگر وسایل پرزرق و برق، دیگر با هر جایزه‌ای به این راحتی‌ها راضی نمی‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، روزگار پدر و مادرهاي آن‌ها، كاملاً متفاوت بود. آن روزها، عشق شاگرد اول يك كلاس، آن بود كه از دست معلمش، يك كارت صد‌آفرين بگيرد و آن را روي قلبش بگذارد، آن‌ را قاب كند و در بهترين جاي خانه بگذارد.

وقتي كارت «جشن آفرين» به دستم رسيد، خاطره‌ي آن روزها برايم زنده شد؛ جشني كه قرار بود عصر چهارشنبه، بيستم تير 1397، براي تجليل از هنرمندان و نويسندگان حوزه‌ي كودك و نوجوان برگزار شود.

اين جشن در فضاي معطر به كتاب «باغ كتاب تهران» و در سالن پرديس سينمايي برگزار شد و علاوه بر 9 مهمان اين مراسم، كودكان و نوجوانان به همراه بزرگ‌ترهايشان هم حضور داشتند.

 

«خانه‌ي فرهنگ و هنر آفرين»، مؤسسه‌اي است كه اين جشن را برگزار كرد. اين مجموعه به تازگي تأسيس شده و هدفش، تقدير از هنرمنداني است كه براي بچه‌هاي اين سرزمين، شعر، داستان، موسيقي، فيلم و نمايش آفريده‌اند.

در اين جشن، تنديس طلايي صدآفرين، به 9 نفر از هنرمندان ديروز، امروز و فرداي حوزه‌ي كودك و نوجوان تقديم شد. اين مراسم با پخش فيلم «خاله‌قورباغه»، به كارگرداني افشين هاشمي و تهيه‌كنندگي فرشته طائرپور، به پايان رسيد.

 

هفته‌نامه‌ي دوچرخه هم در اين مطلب، در 9 روايت، به قلم همكاران جواني كه هنوز چندان از نوجواني فاصله نگرفته‌اند، به فعاليت‌هاي اين 9 چهره‌‌ي تأثيرگذار مي‌پردازد تا شما هم بيش‌تر با آن‌ها آشنا شويد.

 

 

 

منبع: همشهری آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار