167535
۰۴ مرداد ۱۳۹۷

تجارب ایران در زمینه حقوق کودک اقبال جهانی دارد

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: ایران با ظرفیت و پشتوانه عظیم تمدنی و آموزه‌های دینی در حوزه حقوق کودک، تجارب و سخنان بسیاری برای گفتن دارد و گوش‌های شنوای بسیاری هم در جهان وجود دارد که علاقمند به شنیدن سخنان برگرفته از آموزه‌های دینی و فطرت آدمی است.

به گزارش کودک پرس ، محمود عباسی همکاری ایران با سازمان های بین المللی در زمینه حقوق کودک را مثبت ارزیابی کرد و افزود: ایران با بسیاری از کشورها در زمینه های حقوقی و قضایی رابطه دارد و در کنار مسائل حقوق بشری، انتقال تجارب بین المللی در زمینه حقوق کودک پیگیری می شود.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با اشاره به اینکه ایران در چارچوب همکاری های دوجانبه و چندجانبه با دیگر کشورها در زمینه حقوق کودک فعالیت می کند، ادامه داد: مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک ایران با کمیته حقوق کودک سازمان ملل همکاری می کند و تکالیف و تعهداتی در عرصه داخلی و بین المللی برعهده دارد.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک اضافه کرد: گزارش ادواری مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در ایران هر پنج سال یک بار به کمیته حقوق کودک سازمان ملل ارائه می شود و آخرین گزارش در دی ماه 1394 به این مرجع ملی و کمیته حقوق کودک سازمان ملل ارائه شده است.

عباسی اظهار داشت: همچنین با برخی از نهادهای بین المللی هم همکاری های خوبی داریم و هر سال به شورای حقوق بشر گزارش می دهیم. آخرین گزارش در هفته دوم اسفندماه 96 از سوی ایران به این شورا ارائه شد.

* ایران تجارب خود در زمینه حقوق کودک را با کشورهای منطقه به اشتراک می گذارد

دبیر مرجع ملی حقوق کودک با اشاره به تمایل ایران بر گسترش همکاری های بین المللی مرتبط با حوزه حقوق کودک، افزود: مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با همکاری وزارت امور خارجه، ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و دیگر دستگاه های عضو شورای هماهنگی مرجع، برنامه آموزش حقوق کودک به کشورهای منطقه را تدارک دیده است که در آبان ماه سال جاری برگزار می شود.
وی اضافه کرد: قرار است این سمینار آموزشی با حضور نمایندگانی از کشورهای افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان، عراق، پاکستان و برخی کشورهای دیگر با مشارکت یکی از موسسات بین المللی فعال حقوق کودک سوئیس در تهران برگزار شود.

معاون وزیر دادگستری همچنین از برپایی «اجلاس بین المللی حمایت از حقوق کودک» در آبان ماه امسال خبر داد و گفت: در پایان این اجلاس، سه روز متوالی آموزش منطقه ای حقوق کودک برای نمایندگان کشورها برگزار می شود.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار