167490
۰۴ مرداد ۱۳۹۷
محققان انگلیسی عنوان کردند؛

تاثیر تلویزیون و بازی‌های کامپیوتری بر افزایش شاخص توده بدنی در کودکان

یافته‌های جدید محققان انگلیسی بر این باور است که کودکان سه برابر بیش از بازی‌های خارج از خانه درگیر بازی‌های ویدئویی هستند.

به گزارش کودک پرس، نتیجه بررسی‌های جدید پژوهشگران انگلیسی نشان می‌دهد، علایق و سلایق کودکان برای تفریح و بازی کاملا نسبت به یک دهه گذشته تغییر کرده است.

محققان می‌گویند: کودکان امروزی در نگاهی مثبت تنها در هفته 7 ساعت را در محیط بیرون می‌گذرانند و سه برابر آن پای بازی‌های ویدئویی می‌نشینند. مطالعات زیادی در مورد اثرات تلویزیون و بازی‌های کامپیوتری بر افزایش شاخص توده بدنی انجام شده است.

محققان دریافتند، افزایش مدت زمان انجام این بازی‌ها با افزایش شاخص توده بدنی در کودکان ارتباط دارد. یک بررسی نشان داد، پسرانی که کمتر از 1.5 ساعت را صرف تماشای تلویزیون یا انجام این بازی ها می‌کنند، 75.4 درصد کمتر از کسانی که بیش از 1.5 ساعت وقت صرف می‌کنند دچار اضافه وزن می‌شوند.

 

همچنین، یک جلسه بازی ویدئویی منجر به افزایش مصرف مواد غذایی و اشتها می‌شود. بررسی‌های دیگری نشان  داد، بیش از 40 درصد والدین انگلیسی فرزند خود را به اجبار به بیرون از خانه می‌فرستند. محققان تأکید می‌کنند، تحرک و فعالیت بدنی می‌تواند خطر ابتلای کودکان به دیابت نوع دوم و بیماری‌های قلبی در بزرگسالی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

 

این پژوهش در دیلی‌میل منتشر شده است.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار