موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
167330
۰۳ مرداد ۱۳۹۷
مصطفی رحمان‌دوست:

انتقاد نویسنده معروف کودک و نوجوان از ضعف کارشناسی در کتاب‌ها

مصطفی رحمان‌دوست نویسنده کتاب کودک و نوجوان از کارشناسی‌های نامناسب و مضر در این عرصه انتقاد کرد.

به گزارش کودک پرس ، مصطفی رحمان‌دوست اظهار کرد: در خلق آثار ادبی استعداد به تنهایی کافی نیست و در کنار آن آموزش باید وجود داشته باشد تا فرایند کشف و بروز تکمیل شود.

صاحب نظر حوزه ادبیات کودک و نوجوان کشورمان گفت: آنچه تحت عنوان آثار دینی و مذهبی برای کودکان ما تولید می‌شود دارای رده‌بندی‌های کیفی مختلفی است.
وی افزود: متأسفانه بعضی از تولیدات آنقدر ضعیف هستند که من توصیه می‌کنم که بچه‌ها حتی از دومتری آن‌ها هم عبور نکنند و چشم‌شان هرگز به این کتاب‌ها برنخورد.

رحمان‌دوست خاطرنشان کرد: اکثر کتاب‌هایی که برای کودکان نوشته می‌شوند تخصصی نیستند، هیچ ارتباطی با کودک ندارند، کارشناسی دقیق نشده‌اند و فقط پول‌سوزی کرده‌اند.
وی گفت: در برخی از مجموعه‌ها گروه‌ها و کارگروه‌های مختلف برای کار کودک تعریف شده که فعالیت می‌کنند، اما حضور آن‌ها در ارتقاء آثار هیچ تأثیری نداشته است.

صاحب نظر حوزه ادبیات کودک و نوجوان کشورمان افزود: در کنار آثار ضعیفی که برای کودکان و نوجوانان نوشته می‌شود آثار قوی‌ای همچون اثر قصه‌های خوب، برای بچه‌های خوب نوشته مرحوم آذر یزدی را داریم که به چاپ پنجاه و دوم رسیده و سه نسل همچنان آن را می‌خوانند.
وی خاطرنشان کرد: در میان تولیدات خوب و قابل توجه، تولیدات به‌نشر نیز تولیدات قابل ملاحظه‌ای هستند که به نظر من توانسته‌اند ذائقه کودکان را تأمین کنند.

رحمان‌دوست خاطرنشان کرد: جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) فرصت خوبی برای بروز استعدادها است، به شرط آنکه به جایزه‌ای ختم نشود و برای استعدادهای کشف شده کارگاه‌های آموزشی برگزار شود و مکاتبات و مراودات تداوم داشته باشد.

خالق اثر ماندگار صد دانه یاقوت افزود: پیش از این یک بار شعرهای این جشنواره را داوری کردم و معتقد هستم که آثار قابل توجهی به این جشنواره ارسال می‌شود.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار