167053
۰۲ مرداد ۱۳۹۷

تجویز داروی ضد افسردگی برای بیش از ۷۰ هزار کودک انگلیسی در سال ۲۰۱۷

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی نوشت در سال گذشته میلادی برای بیش از هفتاد هزار کودک در انگلیس داروی ضد افسردگی تجویز شده است.

به گزارش کودک پرس ، در پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت آمده است: برای بیش از ۷۰ هزار کودک، از جمله حدود دو هزار دانش آموز مدارس ابتدایی، در سال گذشته در انگلیس دارو‌های ضد افسردگیتجویز شد. این قرص‌ها به تعداد زیاد و با وجود هشدار مبنی بر آسیب زدن آن‌ها به مغز افراد تجویز شد.

به گفته کارشناسان، دارو‌های ضد افسردگی به ندرت بر روی کودکان اثر می‌کنند؛ یکی از این کارشناسان گفت پزشکان در حال “وابسته کردن نوجوانان به دارو” هستند.

 

اداره ملی بهداشت انگلیس (ان اچ اس) این آمار‌ها را در اختیار روزنامه تایمز قرار داد. آمار منتشر شده نشان می‌دهد در سال گذشته از هر شش بزرگسال در انگلیس یک نفر – هفت میلیون و سیصد هزار نفر – از دارو‌های ضد افسردگی استفاده کردند؛ این رقم شاهد افزایش تقریباً پانصد هزار نفری طی سه سال است.

با افزایش تعداد تجویز‌ها – که طی یک دهه دو برابر شده است – دارو‌های ضد افسردگی به شکل فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به یک حامی درازمدت در میان مردم است. بر اساس آمار منتشر شده، تعداد ۱۸۴۴ کودک زیر ده سال در حال استفاده از دارو‌های ضد افسردگی در انگلیس هستند.

در سال گذشته بیش از نیم میلیون نفر بین ۱۸ تا ۲۴ سال – یعنی یازده درصد جمعیت این گروه سنی – داروی افسردگی دریافت کردند.  اما افراد بالای ۶۰ سال دو برابر افرادی که در دهه بیست زندگی خود قرار دارند از این دارو‌ها استفاده می‌کنند.

 

این آمار بر حسب مکان جغرافیایی نیز متغیر است، به طوری که در شهر بلک پول و گریت یارموث از هر پنج نفر، یک نفر از دارو‌های ضد افسردگی استفاده می‌کند؛ در حالی که این آمار برای لندن کمتر از یک در ده نفر است.

فعالان حوزه بهداشت روانی می‌گویند دسترسی به سایر درمان ها، از جمله “گفتگو درمانی” باید رواج یابد و به عنوان نخستین گزینه در دسترس همگان قرار گیرد.

 

اندریا سیپریانی، روانپزشک دانشگاه آکسفورد به روزنامه تایمز گفت: “این‌ها آمار‌ها بسیار بالاست. دارو‌های ضد افسردگی برای کسانی که واقعاً به این دارو‌ها نیاز ندارند و دچار افسردگی خفیفی هستند تجویز می‌شود. مهم است که مردم آگاه باشند که دارو‌های ضد افسردگی یک درمان سریع نیستند. ”

وی افزود: “ما باید مراقب باشیم دارو‌های ضد افسردگی را برای مغز‌های در حال رشد (مغز کودکان) تجویز نکنیم. در مورد پیامد‌های درازمدت این دارو‌ها اطلاعی نداریم. ”

 

در تحقیقی که دکتر سیپریانی در سال ۲۰۱۶ انجام داد مشخص شد که بیشتر دارو‌های ضد افسردگی به کودکان و نوجوانانی که مشکلات روانی جدی دارند کمکی نمی‌کند و حتی برای آن‌ها مضر است.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار