موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/کودک پلاس
16697
۱۹ فروردین ۱۳۹۶

نجات کودک 5 ساله از غرق شدگی

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی 115 گالیکش گفت: تکنسین‌های پایگاه فوریت‌های پزشکی شهرستان گالیکش در اعزام مأموریت غرق‌شدگی کودک 5 ساله را از مرگ نجات دادند.

به گزارش کودک پرس، ساعت 10 صبح امروز «امیرعلی سنچولی» کودک 5 ساله حین بازی در روستای «محمودآباد» از توابع بخش مرکزی شهرستان گالیکش به درون چاه آب حیاط منزل سقوط کرده است. بلافاصله نیروهای اورژانس 115 گالیکش و آتش‌نشانی به محل اعزام می‌شوند اما کودک باگذشت 45 دقیقه از زمان حادثه توسط نیروهای محلی از چاه خارج می‌شود.

 

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی 115 گالیکش دراین‌باره به نیلکوه گفت: بلافاصله پس از اعلام این حادثه تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ گالیکش به سمت روستای محمودآباد اعزام شدند.

 

کیومرث یحیایی افزود: باگذشت 45 دقیقه از زمان حادثه در حالی کودک از چاه خارج می‌شود که هیچ‌گونه علائم حیاتی نداشته است.

وی تصریح کرد: بلافاصله پس از تحویل کودک به تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵، احیائی قلبی و ریوی پیشرفته از محل حادثه آغاز و باگذشته 20 دقیقه تلاش مداوم پرستاران و پزشکان در درمانگاه شبانه‌روزی گالیکش خوشبختانه اقدامات انجام‌شده مثمر ثمر واقع‌شده و قلب و تنفس کودک برمی‌گردد.

 

به گفته یحیایی پس از مشاهده علائم حیاتی کودک برای مراقبت‌های ویژه به بیمارستان مینودشت منتقل‌شده و اکنون حال عمومی او خوب است. وی با اشاره به اینکه شهروندان زمان وقوع حادثه باید بلافاصله با فوریت‌های پزشکی تماس بگیرند گفت: گاها با وقوع حادثه شهروندان فراموش می‌کنند به فوریت‌های پزشکی تماس بگیرند و باگذشت مدت‌زمان طولانی این کار انجام می‌شود. هنگام بروز حوادث و موارد اورژانسی که زمان تعیین‌کننده است باید اطرافیان خونسردی خود را حفظ کرده و بلافاصله با مرکز فوریت‌های پزشکی 115 تماس بگیرند و سپس اقدامات اولیه را توسط افراد آموزش‌دیده تا رسیدن نیروهای امدادی انجام دهند.

 

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی 115 گالیکش از پرسنل شرکت‌کننده در این مأموریت نفس‌گیر، آقایان «علی ملکان» و «امیر حمزه پورمند» تقدیر و تشکر کرد.

 

 

 

منبع:   گلستان ما

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار