166749
۳۱ تیر ۱۳۹۷

فرهنگ رضوی میان کودکان و نوجوانان سمنانی ترویج می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان سمنان از برپایی نمایشگاه رضوی «نذر گنبد» در سمنان خبر داد و گفت: فرهنگ رضوی در کودکان و نوجوانان سمنانی ترویج می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، مهدی جمال در حاشیه افتتاح نمایشگاه رضوی «نذر گنبد» اظهار داشت: ترویج فرهنگ رضوی یکی از مهم‌ترین رویکردهای این نهاد در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در قشر کودک و نوجوانان است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه باهدف تبیین و معرفی سیره اخلاقی و سبک زندگی امام رضا (علیه‌السلام) برپاشده است اعلام کرد: دشمنان امروز با توطئه‌ها و آسیب‌های اجتماعی مختلف درصدد تغییر سبک زندگی اسلامی و اصیل مردم ایران هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان مهم‌ترین راهبرد مقابله‌ای با این آسیب‌ها را ترویج سیره ائمه اطهار (علیهم‌السلام) دانست و گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری رضوی در بخش‌های مختلف کتاب‌خوانی، نقاشی، داستان‌نویسی، کاردستی سازی و غیره نقش مؤثری در تحقق این هدف ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه بالغ‌بر یک هزار و 131 اثر در جشنواره کتابخانه‌ای رضوی از استان سمنان ارسال‌شده است تصریح کرد: بالغ‌بر یک هزار و 314 کودک و نوجوان سمنانی در این جشنواره شرکت کردند که درمجموع 334 اثر آن‌ها پس از داوری در مرحله استانی انتخاب و به این جشنواره ارسال‌شده است.

جمال با بیان اینکه درنهایت 67 اثر برجسته و منتخب از سوی داوران به دبیرخانه مرکزی شانزدهمین جشنواره ارسال‌شده است اذعان کرد: تقویت حضور کودکان و نوجوانان در این جشنواره یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد است.

به گزارش تسنیم، نمایشگاه رضوی «نذر گنبد» به‌ مدت 10 روز، در دو نوبت صبح و عصر برای بازدید علاقه‌مندان در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری شهرستان سمنان دایر است.

در این مراسم مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان، مربیان کانون فرهنگی و هنری و اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری و جمعی از والدین حضور داشتند.

این نمایشگاه در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری سمنان با بیش از 300 اثر برگزیده و منتخب شانزدهمین جشنواره بین‌المللی رضوی در قالب کاردستی، کتاب سازی، کارت‌پستال، تمبر سازی، تحقیق و پژوهش، پویانمایی، خاطرات زیارت و نامه‌ای به امام رضا برپاشده است.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار