166531
۳۰ تیر ۱۳۹۷
دبیر سی‌ویکمین جشنواره فیلم کودک:

بخش کودک و نوجوان تفکیک می‌شوند/ اکران حداقل 12 فیلم کودک در سال

دبیر سی‌ویکمین جشنواره فیلم کودک گفت: سازمان سینمایی در تلاش است تا کودکان ایرانی به صورت ماهانه حداقل یک فیلم سینمایی با محتوای کودک و نوجوان تماشا کنند.

به گزارش کودک پرس ، برنامه «سینما معیار» با موضوع بررسی وضعیت سینمای کودک و نوجوان و جشنواره فیلم کودک، با حضور علیرضا رضاداد دبیر سی‌ویکمین جشنواره فیلم کودک از شبکه رادیویی گفت‌‌و‌گو روی آنتن رفت.

در این برنامه علیرضا رضاداد با اشاره به آخرین تغییرات انجام شده در مقررات شرکت و برگزاری جشنواره فیلم کودک، گفت: در سی‌ویکمین دوره از جشنواره فیلم کودک بخش کودک و نوجوان به صورت کاملاً مجزا برگزار خواهند شد. بر همین اساس مخاطبان و فیلم‌سازان مختلف می‌توانند با دقت بیشتری نسبت به جامعه هدف خود در این جشنواره حضور داشته باشند.

وی افزود: نمایش‌ها و جوایز سی‌ویکمین جشنواره فیلم کودک در دو بخش مجزای کودک و نوجوان ارائه خواهد شد.

دبیر سی‌ویکمین جشنواره فیلم کودک با اشاره به ضرورت افزایش مخاطب در سینمای کودک و نوجوان، اظهار داشت: در هشت ماه گذشته مجموعه سینمای کودک و نوجوان موفق به اکران 4 فیلم پرمخاطب شده است. در حالی که برابر سیاست‌های ابلاغی از سوی سازمان سینمایی هر ماه یک فیلم سینمایی کودک یا نوجوان پرمخاطب باید به روی پرده برود.

وی اضافه کرد: شایسته است که پردیس‌های سینمایی مختلف در سراسر کشور فیلم‌های کودک و نوجوان را بیش از پیش مورد توجه قرار داده و حداقل یکی از سالن‌های خود را به صورت اختصاصی به فیلم‌های کودک اختصاص دهند.

علیرضا رضاداد در ادامه تصریح کرد: در استان اصفهان سینما ساحل و سینماسنتر از جمله مجموعه‌هایی هستند که در سال جاری حداقل یکی از سالن‌های نمایش خود را به فیلم‌های کودک و نوجوان اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به موفقیت فیلم «خاله قورباغه» در اکران عمومی امسال، عنوان کرد: تولید انیمیشن «فیلشاه» از جمله اتفاقات خوب برای سینمای کودک بود که با اخذ پروانه اکران در ایام نوروز مخاطبان بسیاری را به بخش سینمای کودک و نوجوان جذب کرد.

دبیر سی‌و‌‌یکمین جشنواره فیلم کودک ادامه داد: فیلم‌های سینمایی «شکلاتی» و «قهرمانان کوچک» از جمله فیلم‌های موفقی هستند که در طول امسال در بخش کودک و نوجوان به مرحله اکران رسیده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان سینمایی در حوزه کودک و نوجوان، تأکید کرد: سازمان سینمایی در تلاش است تا کودکان ایرانی به صورت ماهانه حداقل یک فیلم سینمایی با محتوای کودک و نوجوان تماشا کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار