166407
۲۸ تیر ۱۳۹۷

از شیر گرفتن کودک با برنامه

از شیر گرفتن کودک باید تدریجی باشدزیراشیر خوردن تنها سیر شدن بچه نیست. در شیر دادن ارتباط عاطفی عمیقی است باید بچه را آرام آرام ازاین محیط عاطفی جدا کنیم. اگر بچه را سریع و بلافاصله از شیرجدا کنیم، پرخاشگر و بداخلاق و… می شود. چون یک محیط عاطفی را به یک باره از او گرفته ایم.

به گزارش کودک پرس ،از شیر گرفتن کودک باید تدریجی باشدزیراشیر خوردن تنها سیر شدن بچه نیست. در شیر دادن ارتباط عاطفی عمیقی است باید بچه را آرام آرام ازاین محیط عاطفی جدا کنیم. اگر بچه را سریع و بلافاصله از شیرجدا کنیم، پرخاشگر و بداخلاق و… می شود. چون یک محیط عاطفی را به یک باره از او گرفته ایم.

در زمان از شیر گرفتن، نقش پدر پررنگ تر می شود. در این زمان بچه دارد ارتباط عاطفی اش را با محیط قبلی کمتر می کند. لذا بایدجایگزین برایش ایجاد کنیم.

پایه رفتار کودکان را تغذیه تشکیل می دهد. برای تربیت خوب باید غذای بچه ها اصلاح شود. مراحل از شیر گرفتن بر اساس برنامه باید باشد. زمان بندی مناسب برای شیردهی پس از این که بچه غذا خور شد (نه در ماه های ابتدایی) به این صورت است، با زمان بندی پنج نوبت در روز:

۶ صبح

۱۰صبح

۱۴ بعد از ظهر

۱۸ عصر

۲۲ شب

حال برای از شیر گرفتن تدریجی باید مرحله به مرحله یکی از نوبت ها را حذف کرد.

مرحله ۱:
نوبت ۱۰ صبح را برمیداریم. جایگزین ها را فراموش نکنیم. از نظر تغذیه ای می توانیم شیر را جایگزین کنیم و از نظر عاطفی مثلا در آن ساعت (ساعت ۱۰) بچه را به پارک ببریم و تا ۵ روز صبر می کنیم اگر بیشتر شد اشکالی ندارد ولی کمتر نشود، سپس سراغ مرحله بعد می رویم

مرحله ۲:
نوبت ساعت ۶ بعد از ظهر را برمیداریم و ۴ تا ۵ روز صبر می کنیم.

مرحله ۳:
نوبت ساعت ۱۴ یعنی بعداز نهار را برمی داریم. بیشترین نیاز بچه ها به شیر اول صبح و آخر شب هست. ۴ تا ۵ روز صبر می کنیم.

مرحله ۴:
نوبت صبح را برمی داریم .۴ تا ۵ روز صبر می کنیم.

مرحله ۵:
نوبت شب را برمی داریم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار