موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
166359
۲۸ تیر ۱۳۹۷

ارزیابی سلامت کودک با گجت پوشیدنی

اخیرا گجتی پوشیدنی با رنگ‌ها و طرح‌هایی شاد طراحی و تولید شده است که با اتصال به لباس کودک، تنفس، درجه حرارت بدن و حرکات کودک را کنترل کرده و به والدین این امکان را می‌دهد که وضعیت سلامت فرزندان خود را در هر لحظه بخصوص در هنگام خواب کنترل کنند.

به گزارش کودک پرس ، سندرم مرگ ناگهانی (SIDS ) امروز جان بسیاری از کودکان را تهدید کرده و هنوز شمار قابل توجهی از تلفات جانی بین سال های اولیه زندگی نوزادان تا 2 سال را تشکیل می دهد. به همین دلیل محققان گجت پوشیدنی با نام (MARY) را طراحی و تولید کردند تا والدین به کمک آن سلامت فرزندان خود را بخصوص در هنگام خواب کنترل کنند.

این گجت زیبا با رنگ هایی جذاب و شاد بر لباس کودک متصل شده و تنفس، درجه حرارت بدن و حرکات کودک را کنترل می کند.ثبت تمامی این اطلاعات به کمک یک سنسور حرارتی شش محور و همچنین سنسور مادون قرمز صورت می گیرد.

به کمک این سنسورها تمامی اطلاعات مربوط به سلامتی کودک ثبت شده و از طریق یک گوشی هوشمند به نمایش درمی آید. در صورت وجود مشگل در سلامت کودک این فناوری پیام هشداری را به والدین ارسال می کند.

 

طرح اولیه این گجت ابتدا برای کودکان زیر 2 سال طراحی شد اما در حال حاضر این فناوری برای کودکان زیر 10 سال نیز مناسب تشخیص داده شده است.

MARY دارای یک باتری است که با شارژ 30 دقیقه ای می توان 48 ساعت از آن استفاده کرد. طراحان این گجت پوشیدنی معتقدند به کمک این فناوری خطرات ناشی از نوسانات سریع دمای بدن و سندرم های ناگهانی، خطرناک انسداد مسیر تنفسی و SIDSدر کودکان به طور چشمگیری کاهش یافته و والدین به کمک آن می توانند امنیت روانی خود در خصوص سلامتی کودکان را تأمین کنند.

 

در حال حاضر این گجت با قیمتی برابر 160 پوند انگلیس در سایت کیت استارتر عرضه شده است. پیش بینی شده است MARY تا ماه سپتامبر در دسترس عموم قرار گیرد.

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار