166320
۲۷ تیر ۱۳۹۷
در مراسم افتتاح مرکز کارآفرینی آرامش کودکان در اراک مطرح شد؛

۶۰ درصد کودکان کار و خیابانی کشور اتباع خارجه هستند/ شناسایی ۱۸۰ کودک کار در اراک

مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۶۰ درصد کودکان کار و خیابانی اتباع خارجه هستند بیان کرد: متاسفانه در قوانین حمایتی سازمان بهزیستی برای این افراد قوانینی موجود نیست.

به گزارش کودک پرس ، رضا جعفری مدیرکل دفتر آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح مرکز کارآفرینی آرامش کودکان آفتاب در اراک گفت: باتوجه به اینکه سازمان بهزیستی یکی از سازمان های تخصصی در امر کنترل در کاهش آسیب های اجتماعی است سال گذشته طبق ماده ۸۰ برنامه ششم توسعه ۱۵۰ مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت افتتاح کرده است.

جعفری اظهار کرد: با راه اندازی این مراکز و حضور ۱۳۰۰ کارشناس مددکار اجتماعی و روانشناس تخصصی سازمان بهزیستی توانسته گام های موثری در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در کشور بردارد.

وی با اشاره به کنترل کاهش طلاق بعنوان یکی دیگر از آسیب های اجتماعی گفت: راه اندازی سامانه کاهش طلاق با همکاری وزارت کشور، شورای عالی انقلاب فرهنگی و قو قضائیه آغاز شده است که تاکنون توانسته در زمینه کاهش طلاق با توجه به مشاوره های تخصصی ارائه شده به افراد موثر باشد.

وی ساماندهی کودکان کار و خیابانی را از مهمترین برنامه های سازمان بهزیستی کشور دانست افزود: در این راستا مرکز حمایتی اموزشی کودک و خانواده با هدف گذاری توانمندسازی کودکان کار و خانواده های انان به صورت روزانه راه اندازی شده است.

مدیرکل دفتر آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۶۰ درصد کودکان کار و خیابانی اتباع خارجه هستند بیان کرد: متاسفانه در قوانین حمایتی سازمان بهزیستی برای انها قوانینی موجود نیست.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی:

شناسایی ۱۸۰ کودک کار و خیابانی در سطح شهرستان اراک

زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به افتتاح مرکز کارآفرینی آرامش کودکان آفتاب در اراک گفت: این مرکز به منظور توان افزایی و توانمندسازی و اشتغال خانواده های حوزه اجتماعی که بدسرپرست هستند در حوزه خیاطی و فرش بافی با اعتبار ۱۲۰ میلیون تومان راه اندازی و برای ۲۰ خانواده اشتغالزایی ایجاد کرده است.

امینی از شناسایی ۱۸۰ کودک کار و خیابانی در سطح شهرستان اراک خبر داد و گفت: با توجه به اهداف سازمان مبنی بر توانمندسازی و ساماندهی کودکان و خانواده های آنان این مرکز راه اندازی شده است.

وی از راه اندازی دو مرکز کارآفرینی آرامش کودکان تا پایان سال در استان خبر داد و افزود: این مراکز در اراک و ساوه راه اندازی شود.

منبع: دیار آفتاب

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار