166276
۲۷ تیر ۱۳۹۷

رکورد کودکان واکسینه شده در سال ۲۰۱۷ شکسته شد

براساس آمار منتشر شده توسط سازمان جهانی بهداشت، در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۲۳ میلیون کودک در سراسر جهان علیه بیماری‌های مسری واکسینه شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، براساس آنچه که شینهوا به نقل از سازمان جهانی بهداشت منتشر کرده، در سال 2017 بیش از 123 میلیون کودک در سراسر جهان علیه بیماری‌های مسری واکسینه شده‌اند.

سازمان ملل متحد روز گذشته اعلام کرد: 123 میلیون  کودک در سراسر جهان علیه بیماری‌های تهدیدکننده واکسینه شده‌اند.

براساس آمار و ارقام موجود، این اولین بار است که این تعداد کودک، علیه بیماری‌های مسری و عفونی واکسینه می‌شوند؛ به عبارت دیگر سال 2017 رکورددار تعداد کودکان واکسینه است.

به گزارش سازمان ملل متحد، با توجه به داده‌های سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل متحد یونیسف، حدود 90 درصد کودکان حداقل یک دوز واکسن دیفتری- تتوموس اسپور (DTP) را در سال 2017 دریافت کرده‌اند و در برابر این بیماری‌های کشنده محافظت پایدار دریافت می‌کنند.

 

سازمان ملل متحد در گزارش اعلام کرد: 4 میلیون و 600 هزار کودک تازه متولد شده نیز در سال 2017 واکسینه شده‌اند؛ سرعت در واکسیناسیون این نوزادان شیوع بیماری‌های مسری و عفونی دز سطح جهان بوده است.

داده‌های سازمان ملل همچنین نشان می‌دهد، 167 کشور شامل دوز دوم واکسن سرخک هستند که بخشی از برنامه واکسیناسیون روزانه آنها است و در حال حاضر 162 کشور از واکسن‌های سرخجه استفاده می‌کنند.

با وجود این موفقیت ها، تقریبا 20 میلیون کودک در سال 2017 از مزایای واکسیناسیون کامل برخوردار نیستند.

 

گزارش قبلی سازمان ملل حاکی از آن است، یک چهارم کودکان جهان، یعنی حدود 535 میلیون میلیون تن، در مناطق جنگی و نیز شرایط فاجعه بار زندگی می‌کنند.

از این میان تنها 357 میلیون کودک از منازعه‌ها و جنگ‌ها متاثر شده‌اند.

همچنین ویرجینا گامبه، نماینده ویژه سازمان ملل برای کودکان اظهار داشت: از بیش از 21 هزار مورد خشونت و تخطی از حقوق کودکان در سال 2017 عمیقاً وحشت‌زده شده است.

 

 

در گزارش سازمان ملل، این رقم افزایش قابل توجه در مقایسه با موارد خشونت علیه کودکان را در سال 2016 نشان می‌دهد.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار