موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
166105
۲۶ تیر ۱۳۹۷

​آغاز فعالیت سومین جشنواره سراسری نقالی

سومین دوره جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی «غدیر» با عنوان «نقالان علوی» کار خود را آغاز کرد.

به گزارش کودک پرس ، سومین دوره جشنواره سراسری نقالی و پرده خوانی «غدیر» با عنوان «نقالان علوی» در حالی شروع می‌شود که دو دوره قبل را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

محمد صائبی مدیر روابط عمومی سومین جشنواره «نقالان علوی» در این باره گفت: شاید در ابتدا تصور نمی‌شد که این جشنواره بتواند در بین هنرمندان جایگاه خاصی داشته باشد اما خوشبختانه با همت اساتید همراه جشنواره هم از بار علمی و هم اجرائی بسیار مناسبی برخودار شد و در اصل اولین جشنواره تخصصی نقالی و پرده‌خوانی کشور محسوب می‌شود، در سومین دوره پس از اعلام فراخوان حضور گسترده‌تری از هنرمندان جهت شرکت در جشنواره را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در دوره سوم جشنواره طومارهایی توسط دبیرخانه با موضوع جشنواره منتشر شده است که شرکت کنندگان باید یکی از دو نقل خود را الزاما از این طومارها حکایت کنند. این حکایت ها به تعداد 20 طومار است که به کوشش داود فتحعلی بیگی و مرشد مهدی دریایی تهیه شده و در اختتامیه جشنواره در قالب یک کتاب رونمایی خواهد شد. البته در فراخوان فقط ده طومار را منتشر کرده‌ایم.

صائبی اظهار داشت: سومین دوره جشنواره به‌صورت رقابتی بین هنرمندان متقاضی در دو بخش بزرگسالان و کودک و نوجوان برگزار خواهد شد و پس از دریافت آثار هنرمندان شهرستانی از سوی هیئت بازبین، بازبینی خواهد شد و هنرمندان تهرانی هم به صورت حضوری در تاریخ مشخص شده بازبینی خواهند داد تا از یکم تا ششم شهریور ماه هنرمندان راه بافته به جشنواره به رقابت بپردازند و هیئت داوران در اجرای عموم و محل برگزاری جشنواره به اجرای وی امتیاز داده تا نقالان برتر مشخص شوند.

مدیر روابط عمومی سومین جشنواره «نقالان علوی»  افزود: یکی از نکات جالب و آموزنده این جشنواره حضور پیشکسوتان دوره‌های مختلف بوده که با اجرای نقل و پرده‌خوانی به غیر از اجرا، باعث آموزش هنرمندان جوان از نزدیک و آشنائی با اصول کاربردی این هنر سنتی می‌شوند که امسال نیز از وجود با برکت تعدادی از آنها بهره خواهیم برد.

صائبی در ادامه با اشاره به این دوره گفت: امسال هم امیدواریم با بهره‌مندی از این هنر کهن پارسی در انتشار معارف وجودی و ابعاد مختلف ولایت و امامت و غدیر خم و مقام شامخ حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) و آشنائی با سبک زندگی ایشان موفق باشیم.

 

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار