موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
166091
۲۶ تیر ۱۳۹۷

«خداحافظی در خیابان پاییز» برگزیده جایزه پروین اعتصامی شد

«خداحافظی در خیابان پاییز» سروده‌ی مریم اسلامی برگزیده بخش ادبیات کودک و نوجوان هشتمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی شد.

به گزارش کودک پرس ، هیات داوران این بخش جواد محقق، سوسن طاقدیس و کمال شفیعی، از میان پنج اثر نامزد شده در این بخش، دو اثر را شایسته تقدیر دانست.

بر همین اساس، «شاخ دماغی‌ها» نوشته سیده‌عذرا موسوی از انتشارات شهرستان ادب نیز عنوان دیگر کتابی است که در بخش ادبیات کودک و نوجوان، از سوی هیات داوران شایسته تقدیر شناخته شد.

کتاب «خداحافظی در خیابان پاییز» که تصویرگری آن را فهیمه محجوب انجام داده است، 19 قطعه شعر نو با عنوان‌های خیال‌باف، کاش برف، روی تار صوتی جهان، کاکلی‌های صدا، روی قله‌های دور و… دارد.

هم‌چنین رمان «بگذار تروا بسوزد» اثر آناهیتا آروان، مربی فرهنگی مرکز کانون رودسر در استان گیلان که از سوی انتشارات علمی فرهنگی منتشر شده است نیز به عنوان برگزیده بخش ادبیات داستانی هشتمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی معرفی شد.

جایزه پروین اعتصامی، جایزه‌ای ادبی است که به صورت دو سالانه به آثار انتشار یافته بانوان در زمینه ادبیات به زبان فارسی در ایران اعطا می‌شود.

مراسم پایانی هشتمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی که متولی برگزاری آن «خانه کتاب ایران» است، صبح روز 23 تیر در حسینیه جماران تهران برگزار شد.

منبع: کانون پرورش فکری

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار