166007
۲۶ تیر ۱۳۹۷
مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی:

۱۵۰۰ نوجوان در طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزی شرکت کردند

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزی برای یک هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در ۶۰ کلاس پایه هشتم متوسطه اول اجرا شده است.

به گزارش کودک پرس ، علی عرب‌نژاد در  مراسم اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان که با همکاری بهزیستی و آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی انجام شد، اظهار کرد: دانش آموزان دوره متوسطه نسبت قابل توجهی را در مقایسه با سایر گروه های سنی به خود اختصاص می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی بیان کرد: این گروه سنی نیروه‌های بالقوه فعال اقتصادی کشور هستند که پس از فراغت از تحصیل بار تکفل گروه‌های غیر فعال اقتصادی یعنی کودکان و سالخوردگان را بر دوش خواهند داشت.

عرب نژاد ادامه داد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته شکاف بین نسلی، پیامدهای دوران بلوغ، رواج فردگرایی خودخواهانه، ضعف در مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی، احساس محرومیت نسبی از جمله عوامل زمینه‌ساز و بستر ساز بروز آسیب‌های اجتماعی در بین نوجوانان است.

وی افزود: برای کاستن از تاثیرات این عوامل خطر و تهدید کننده سلامت اجتماعی دانش آموزان رویکرد و رهیافت اصلی دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی  تکیه و تاکید بر ظرفیت های پیشگیرانه به عنوان عوامل محافظ است.

مدیر کل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: اجرای طرح مدرسه محور مشارکت اجتماعی دانش آموزی از نقطه نظر پیشگیری از آسیب ‌ای اجتماعی در دانش آموزان، تبدیل چالش‌ها و تهدیدات دوره بلوغ به فرصت و تقویت مهارت‌های ارتباطی و کارگروهی حائز اهمیت است.

عرب نژاد بیان کرد: در این طرح مشارکت جویی به عنوان کلید پیشگیری در نظر گرفته شده  بدین معنا که ارتقاء مهارت‌ها و ظرفیت‌های کارگروهی و مشارکتی دانش‌آموزان به عنوان عامل محافظ و پیشگیرانه از بروز آسیب‌های اجتماعی عمل می‌کند.

وی ادامه داد: طرح مشارکت اجتماعی‌دانش آموزی برای هزار و ۵۰۰ دانش آموز در ۶۰ کلاس پایه هشتم متوسطه اول اجرا شده است.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی یادآور شد: ارتقای توانمندی دانش‌آموزان، افزایش شناخت نسبت به مسائل و آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان، اصلاح نگرش در جهت جمع‌گرایی و کارگروهی، افزایش مهارت‌های کارگروهی و مشارکتی و ایجاد ظرفیت برای تمرین و انجام فعالیت‌های مشارکتی دانش‌آموزان از جمله اهداف طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزی است.

منبع: مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار